• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082417056
  • منبع : نمایندگی سمنان

به همت میراث فرهنگی و جهاددانشگاهی استان صورت گرفت؛

افتتاح سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور ۱۰ استان در سمنان

افتتاح سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور ۱۰ استان در سمنان

ایسنا/سمنان سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور هنرمندانی از ۱۰ استان کشور در سمنان افتتاح شد.

امیرکرم زاده در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: از هنرمندان هفت استان برای حضور در جشنواره امسال دعوت رسمی شده بود اما علاوه ب  این استان، هنرمندانی از سه چهار استان دیگر نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به مغفول ماندن صنایع دستی در گذشته افزود: دولت سیزدهم برخلاف گذشته رویکرد عدالت محورانه ای به هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته کمتر به بخش صنایع دستی توجه شده افزود: برپایی این نمایشگاه آغازی بر توجه بیشتر به ظرفیت های کم نظیر صنایع دستی است که بازتاب دهنده ذوق، هنر و اصالت ایران و استان های آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: استان های تهران، خراسان شمالی، گلستان ،مازندران، قزوین، گلستان، قم و البرز وهفت استانی هستند که به صورت رسمی برای حضور در نمایشگاه دعوت شدند. ضمن اینکه علاوه بر هنرمندان استان سمنان هنرمندان دیگری از سه تا چهار استان در این نمایشگاه منطقه ای حضور یافتند.

افتتاح سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی با حضور ۱۰ استان در سمنان

وی بر لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه ای به حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی داشته است. 

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی نیازمند حمایت هستند افزود: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی برای تامین هدایای خود در طول سال از صنایع دستی  خریداری کنند تا به ایجاد و پایداری اشتغال در این بخش کمک شود.

کرم زاده با اشاره به حمایت ویژه دولت رئیسی از روستاها و مناطق محروم گفت: یکی از برنامه های میراث فرهنگی استان توسعه صنایع دستی در مناطق روستایی است و در همین راستا از هنرمندان و فعالان این بخش حمایت تسهیلاتی می کند.

وی با اذعان به اینکه صنایع دستی استان قابلیت صادرات دارند اظهار کرد: حمایت از صنایع دستی در استان می تواند به توسعه بیشتر این صنعت کمک کند.

وی از برپایی بیش از 50 بازارچه صنایع دستی به همت میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: برپایی این نمایشگاه ها توانسته به اقتصاد صنایع دستی در استان کمک و به اصلاح هنرمندان صنایع دستی بعد از رکود چند ساله ناشی از شیوع کرونا، دوباره جان بگیرند.

افتتاح سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha