• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401092214993
  • خبرنگار : 71129

یونان ترکیه را با کره شمالی مقایسه کرد

یونان ترکیه را با کره شمالی مقایسه کرد

پس از آنکه اردوغان تهدید کرد که آتن را با موشک بالستیک هدف قرار می‌دهد، دولت یونان ترکیه را بابت این اظهارات مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نیکوس دندیاس"، وزیر خارجه یونان ضمن حضور در نشست وزرای خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: این غیرقابل قبول است که یک کشور متحد، یونان را با حمله موشکی تهدید کند. رویکرد کره شمالی نباید وارد ناتو شود.

دندیاس هنگام شرکت در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: تهدید به حمله موشکی علیه یونان توسط یک کشور متحد، یکی از اعضای ناتو، غیرقابل قبول بوده و محکومیت جهانی را به دنبال دارد. نگرش های کره شمالی نمی‌تواند و نباید وارد ائتلاف آتلانتیک شمالی شود.»

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس جمهوری ترکیه در جریان دیداری با جوانان در شورای شهر سامسون که روز شنبه برگزار شد گفت، ترکیه ساخت موشک بالستیک کوتاه‌برد خود را که "تایفون" نام دارد، آغاز کرده و این موشک، یونانی‌ها را می‌ترساند.

اردوغان همچنین گفت: یونانی‌ها می‌گویند این موشک می‌تواند به آتن برسد. البته که می‌تواند. اگر شما همینطور آرام نمانید، اگر چیزهایی از آمریکا یا دیگر جاها برای مسلح کردن جزایر بخرید، کشوری چون ترکیه هم مجبور می‌شود تا کاری کند.

روابط بین دو کشور مدت‌هاست که متشنج است و دو طرف بر سر یکسری مسائل از جمله ادعاهای قلمرو در دریای اژه و حق استخراج منابع انرژی در مدیترانه شرقی درگیر هستند. این دو کشور همچنین سه بار در نیم قرن گذشته تا آستانه جنگ پیش رفتند.

در این میان، سخنگوی دولت آتن گفت:‌ اردوغان باید بخوبی بداند که کشور ما نه می‌ترسد نه وحشت می‌کند. آقای اردوغان فکر می‌کند که چند بار حرف‌های غیرمنطقی و ناعادلانه را تکرار کند، می‌تواند آن را منطقی و عادلانه جلوه دهد.

وی ادامه داد: قرار نیست که چنین اتفاقی رخ دهد. یونان کاملاً مصمم و همیشه آماده است؛ آماده دفاع از قوانین بین المللی، دفاع از حق حاکمیت و حقوق حاکمیت خود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۰:۲۶

یونان یک دولت فاشیست داره مثل ارمنستان سرش به تنش زیادی کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۰:۳۳

زنده باد اردوغان کبیر

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۱:۲۶

قطعا جنگ بین ترکیه و یونان آغازمیشود،وآمریکا این اتفاق را رقم می‌زند.برای کمپانیهای تسلیحاتی،وپرکردن جیب سرمایه داران،،،مانند اوکراین،،،البته تنها فروش سلاح نیست،اهداف سیاسی زیادی پشت این قضایا هست،مرگت بادآمریکا،انگلیس،صهیونیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۳:۳۹

آیت الله اردوغان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۲ ۲۳:۵۷

یونان بچه نورچشمی غرب صلیبی ، جزایری را که طبق قرارداد بین المللی و فی مابین یونان و ترکیه پس از جنگ جهانی باید غیر نظامی باشند ، مسلح کرده و در انها پایگاه نظامی به امریکا داده است ! ایا این کار زیر پا گذاشتن قانون نیست؟! ازطرفی یونان مدعی مالکیت جزایر و سرزمین ابی چسبیده به سواحل ترکیه ، و تقریبا کل دریای اژه را دارد! ایا ترکیه باید ساکت بنشیند؟! اگر ارباب یونان (امریکا و استعمار صلیبیان غرب) نباشند ، ترکیه حساب یونان را کف دستش میگذارد ، اما غرب صلیبی متحد و مسلمانان بی غیرت و وابسته به استعمار پراکنده و مزدور هستند و ترکیه تنهاست...

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۱:۲۷

زنده باد تورکیه قدرتمند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۶ ۱۰:۵۶

خیلی قدرتمنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۲:۵۷

پسر این یونان بدجوری تنش میخاره گمونم دلش میخواد یه گوشمالی داده بشه توسط دومین ارتش بزرگ ناتو حالا یونان هم عضو ناتو هست ولی برای ناتو ترکیه خیلی مهمتراز یونان پیزوریه

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۴:۰۵

ترکیه باید یونان را برای همیشه نابود کند تا از این غلطها نکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۶:۳۴

دقیقا امروز اقای اردوغان در پی احیای امپراتوری عثمانی است و رقص شمشیر آقای ترامپ با سران سعودی صحه گذاشتن بر ادعای اقای اردوغان است برو این روضه ها را برای عمو ترامپ عزیزت بخوان

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۰۷:۱۲

یونانی ها از جونشون سیر نشدن با یه احمق ب دوران رسیده سرو کله بزنن

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۰:۴۶

حرف حساب جواب ندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۱:۵۸

الهام‌ایران‌راهروزتهدیدمیکنه‌‌واردوغان‌هم‌هرروزبه‌یک‌کشورهمسایه‌حمله‌ورمیشه‌غارت‌‌چپاول‌کشتاردرخون‌انهاست‌اگراین‌خاصیت‌راازانهابگیری‌چیزی‌باقی‌نمی‌ماند

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۲:۱۴

غرب و یونان باید مقابل گردن کشی اردوغان ایستادگی کنن اینا دیوانه هستن نسل کشی ارامنه نمونه بارز این جماعته لشکر کشی دوره عثمانی هم گواه این ماجراس این آقا توهم قدرت عثمانی گرفته لعنت باد به موجودات زبان نفهم

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۲۳ ۱۳:۰۱

لعنت بر اردوغان