• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401093020246
  • خبرنگار : 71145

افسر اطلاعاتی آمریکا: واشنگتن آماده جایگزینی زلنسکی است

افسر اطلاعاتی آمریکا: واشنگتن آماده جایگزینی زلنسکی است

افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا اعلام کرد، واشنگتن آماده تغییر ولودیمیر زلنسکی با فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ لندن، اسکات ریتر،‌ افسر بازنشسته اطلاعاتی آمریکا گفت: واشنگتن برای تغییر ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین و جایگزین کردن والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای اوکراین به جای او آماده می‌شود.

به ادعای ریتر، غرب زلنسکی را به مرتبه دوم سوق داده و بر زالوژنی به عنوان رهبر آینده اوکراین متمرکز شده است.

این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا اشاره کرد، رسانه‌های غرب تبلیغ شخصیت زالوژنی را دنبال می‌کنند و امثال ژنرال زالوژنی آینده اوکراین را تعیین خواهند کرد. زمانی که درگیری به مرحله نهایی برسد او کسی خواهد بود که از سوی کی‌یف پای میز مذاکره خواهد نشست.

این اظهارات در حالی است که ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش «ما با روسیه» تاکید کرد: ولودیمیر زلنسکی از سازمان اطلاعات اوکراین به عنوان تنها حامی برای حفظ قدرت و مقابله با رقیبان سیاسی‌اش بهره می‌برد.

روگوف قبلا به خبرگزاری روسی تاس گفته بود، زلنسکی از طریق تلاشش برای ایجاد سیستم قدرت تک نفره در اوکراین با بیشترین دشمنان سیاسی روبه‌رو می‌شود، این امر برای او گروه‌های مخالف بزرگی را ایجاد خواهد کرد که مهمترین آن ائتلاف بین والری زالوژنی و رینات احمدوف تاجر است.

همچنین فیلیپ جرالدی،‌ افسر سابق سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) تاکید کرد، زلنسکی تلاش می‌کند ناتو را وارد درگیری مستقیم با روسیه کند.

او توضیح داد، زلنسکی و مشاورانش بر تشدید درگیری و شدت موضع اصرار دارند تا روسیه گامی جسورانه اتخاذ کند و ائتلاف ناتو و آمریکا را وادار به ورود مستقیم در جنگ کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۱۲:۴۶

زلنسگی ،یک فاسد ومزدورآمریکا وناتووجنایتکاراست،بایدضمن برکناری،بعنوان جنایتکارجنگی ،دریک دادگاه بین المللی عادل،محاکمه وبسزای اعمال ننگینش برسد،اویک ملّتی را وکشوری را نابودومنطقه را به آشوب وتنش کشید.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۱ ۱۶:۵۵

پاسخ، اونوقت عالیجناب پوتین شما چه لقبی خواهند گرفت؟ وقتی زلنسکی که در مقابل تهاجم روسیه از کشورش دفاع می کند، جنایتکار جنگی شناخته بشه، چه لقبی براب پوتین متجاوز به خاک یک کشور عضو سازمان ملل می توان متصور بود؟

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۱۶:۲۴

پوتین قهرمان واقعی است او بدلیل دفاع از روس تبارهای شرق اوکراین که مورد اذیت و آزار دولت گماشته غرب قرار گرفته بودند و نیز دفاع از روسیه در مقابل پیشروی ناتو مجبور به حمله پیش دستانه شد . غرب شیطان صفت است و اخیرأ هم مرکل اهداف ضد بشری ناتو و غرب را در قبال روسیه بخوبی بازگو کرد و به همین دلیل است که پوتین را باید قهرمان واقعی خواند

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۰۳ ۱۶:۱۸

رفتار آمریکا از قدیم همینطور بوده ، از زلنسکی هم مثل دیگر نوکرانش استفاده ابزاری کرد و اکنون که تاریخ مصرفش به پایان می‌رسد مثل دستمال کاغذی مصرف شده دلقک را دور می‌اندازد و نوکر سرسپرده جدیدی را به بیگاری می‌گیرد. زلنسکی قهرمان دوباره به شخصیت اصلی خود که همان دلقک است باز می‌گردد.