• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401093020719
  • خبرنگار : 71610

شورای امنیت انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد

شورای امنیت انفجارهای تروریستی در عراق را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت با محکوم کردن انفجارهای تروریستی اخیر در عراق بار دیگر بر حمایت خود از ثبات و حاکمیت این کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: اعضای شورای امنیت انفجار اخیر در استان کرکوک عراق را که منجر به کشته شدن ۹ تن از نیروهای پلیس این کشور شد، محکوم می‌کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین حمایت خود را از استقلال، حاکمیت، وحدت، تمامیت ارضی، روند دموکراتیک و رفاه ملت عراق اعلام کردند.

اعضای شورای امنیت در ادامه با عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان این انفجار تروریستی و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مجروحان، تاکید کردند: تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

شورای امنیت همچنین خواستار محاکمه عاملان، سازمان دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات شنیع تروریستی شد و تاکید کرد: هرگونه اقدام تروریستی، صرف نظر از انگیزه عاملان و در هر زمان و مکانی، جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.

گروه تروریستی داعش هنوز در برخی استان‌های شمالی و شرقی عراق فعالیت‌هایی دارد و دولت مرکزی عراق تلاش می‌کند با عملیات‌های امنیتی و نظامی در شمال، غرب و شرق این کشور حملات داعش را خنثی کند.

در همین راستا سه‌شنبه و پس از عملیات داعش که هشت شهید برجای گذاشت، تجهیزات نیروهای عراق به روستای البوبالی در استان دیالی منتقل شد.

یکشنبه نیز در حمله داعش در استان کرکوک دستکم ۹ تن از نیروهای امنیتی عراق به شهادت رسیده و سه تن دیگر زخمی شدند.

پیش از آن نیز در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز در استان صلاح‌الدین، یکی از نیروهای حشد شعبی عراق به شهادت رسیده و دو تن دیگر زخمی شدند.

بیش از یک سال است که حملات داعشی‌ها به ویژه در حدفاصل کرکوک-صلاح‌الدین و دیالی معروف به "مثلث مرگ" به شدت افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha