• پنجشنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401100100228
  • خبرنگار : 50491

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان خبر داد؛

روزهای آرام کرونا در گلستان/ آمار بستری‌ها به ۶۳ نفر رسید

روزهای آرام کرونا در گلستان/ آمار بستری‌ها به ۶۳ نفر رسید

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان از روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر در شرایط مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار داریم.

دکتر سعید گل‌فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۶۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان بستری هستند که این میزان نسبت به روز قبل با ۱۴ نفر کاهش همراه بوده است.

وی از روند کاهشی ابتلا به کرونا در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: از ۶۳ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان، ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و یک نفر از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان گلستان به مردم توصیه کرد تزریق دوزهای یادآور کرونا را فراموش نکنند و تاکید کرد: افرادی که بیش از ۶ ماه از تاریخ آخرین دوز واکسن کرونا آن‌ها گذشته مجدد برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

گل‌فیروزی با بیان اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا به معنای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، یادآور شد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، تکمیل واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا و دیگر بیماری‌های ویروسی در فصل سرد سال الزامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به واسطه واکسیناسیون وسیع انجام شده در شرایط مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار داریم، تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، آق قلا، علی‌آبادکتول، ترکمن، کلاله، گالیکش، گمیشان، گنبدکاووس، مراوه‌تپه و مینودشت در وضعیت  زرد کرونایی قرار دارند و وضعیت چهار شهرستان آزادشهر،  رامیان، بندرگز و کردکوی نیز از لحاظ شیوع کرونا آبی است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان گلستان اضافه کرد: با عادی‌انگاری کرونا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در نزد مردم کاهش یافت همین مسئله موجب افزایش شیوع آنفلوانزا در جامعه شد که می‌طلبد مردم رعایت بیشتری داشته باشند.

گل‌فیروزی در پایان به بیماران پرخطر مانند مبتلایان به دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماران خاص توصیه کرد؛ در صورتی که تاکنون واکسن آنفلوانزا را تزریق نکردند در اسرع وقت نسبت به تزریق آن اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha