• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401110201313
  • خبرنگار : 50471

فرماندار نهاوند:

شهروندان نهاوندی با مصرف بهینه از قطع گاز جلوگیری کنند

شهروندان نهاوندی با مصرف بهینه از قطع گاز جلوگیری کنند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: با توجه به برودت هوا ضروری است که شهروندان نهاوندی با مصرف بهینه گاز از قطع گاز مشترکان خانگی و بیمارستان‌ها جلوگیری کنند.

ضرغام احمدوند یکشنبه ۲ بهمن‌ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند، اظهار کرد: لازم است شهروندان برای جلوگیری از اُفت فشار و قطعی گاز و تداوم جریان گاز مشترکان خانگی و مشترکان ویژه از جمله بیمارستان‌ها، با مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی، شرکت گاز را در خدمات‌رسانی مستمر و بهتر یاری کنند.

وی با اشاره به برودت هوا و لزوم مدیریت مصرف انرژی در شهرستان، افزود: لازم است علاوه بر اقداماتی که در سطح مدیریتی برای مصرف بهینه گاز انجام شده، مردم فهیم نیز همچون گذشته همکاری لازم را برای کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

احمدوند تصریح کرد: در بحث مدیریت بحران، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌هایی که کانون بحران هستند، باید از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی کرده و امکانات خود را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

وی یادآور شد: پاکسازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، تأمین و ذخیره‌سازی انرژی، ساماندهی خودروها، ندادن مجوز برای حفاری غیرمجاز در زمستان، جمع‌آوری نخاله در سطح شهر و روستا و رفع خطر از برخی ساختمان‌ها از اقدامات پیشگیرانه کاهش خسارت در زمان بحران است.

فرماندار نهاوند همچنین در این جلسه نسبت به رفع هر گونه قطعی احتمالی برق، رفع قطعی تلفن، تدابیر لازم درباره آبگرفتگی معابر، امدادرسانی توسط فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر و کلیه نیروهای امدادی در صورت بروز حادثه احتمالی تأکید کرد.

احمدوند خاطرنشان کرد: ما باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کمترین زمان ممکن بحران را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در بارش اخیر دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و شهرداران به خوبی پای کار بودند و با تلاش جهادی و حضور میدانی در کمترین زمان برای بازگشایی معابر و جاده‌های روستایی اقدامات لازم را انجام دادند.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: تجهیزات دهیاری‌ها برای بازگشایی محورها در روستاها پاسخگو نبود و از امکانات شهرداری‌ها هم استفاده شد و بارش‌های دیگری هم در راه است و دستگاه‌ها و مجموعه‌های مدیریت بحران با تجهیز امکانات اعلام آمادگی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha