• جمعه / ۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401110705076
  • خبرنگار : 50286

هشدار راهداری نسبت به لغزنده بودن محورهای کوهستانی جیرفت

هشدار راهداری نسبت به لغزنده بودن محورهای کوهستانی جیرفت

ایسنا/کرمان سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به بارش نزولات جوی در این منطقه و لغزندگی جاده ها گفت: رانندگان در محورهای ارتباطی شهرستان‌های جنوبی این استان با احتیاط تردد کنند.

وحید میر افضلی امروز هفتم بهمن ماه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا اواخر امشب در منطقه جنوب کرمان گفت: رانندگان در این شرایط باید با در نظر گرفتن هر گونه پدیده جوی نظیر باران و برف آمادگی لازم را داشته باشند.

وی بیشترین ناپایداری های جوی را در جنوب کرمان در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بخش ساردوئیه و جبالبارز دانست و از فعالیت پنج اکیپ راهداری با ۲۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین و ۳۰ نفر نیروی راهداری در راهداراخانه های جبالبارز و ساردوئیه خبر داد.

میر افضلی افزود: این نیروها در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز، عملیات راهداری در محورها را انجام دهند.

وی به بارش برف طی شب گذشته در محور ساردوئیه اشاره کرد و از برف روبی ۴۳ محور برفگیر اصلی بخش ساردوئیه جیرفت توسط عوامل راهداری خبر داد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری جنوب کرمان از برف روبی عوامل راهداری جیرفت و راهدارخانه محمد آباد در محور جبالبارز تا محدوده تونل اسفند خبر داد و افزود: پدیده مه گرفتگی فعلا پدیده غالب در گردنه های جبالبارز و ساردوئیه است.

 وی گفت: با توجه به تردد وسائل نقلیه سنگین در این محور رانندگان در شرایط مه گرفتگی با صبوری و توجه بیشتری رانندگی کنند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از تردد در تمام محورهای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: با وجود بارش باران تمام محورهای ارتباطی این منطقه باز است و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: رانندگان هنگام تردد در گردنه های برف گیر جنوب کرمان تجهیزات زمستانه خودرو را کنترل کنند تا دچار مشکل نشوند.

 میرافضلی از آماده باش شبانه روزی مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جنوب کرمان خبر داد و گفت: رانندگان برای مدیریت مسیر تردد و اطلاعات جوی راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند و در صورت نیاز با کارشناسان جنوب کرمان ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: بارش برف از شب گذشته در محور جیرفت_ جبالبارز آغاز شده و در محدوده تونل آذر تا اسفند و  قسمتی از اسفندقه شاهد بارش برف هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha