• شنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401110805581
  • خبرنگار : 50024

در مصرف گاز سه پله بالاتر نروید!

در مصرف گاز سه پله بالاتر نروید!

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به دسته‌بندی مشترکین گاز براساس میزان مصرف، گفت: مصرف کنندگان در ۱۲ پله جانمایی شده‌اند که پله نخست تا سوم نسبت به گذشته تغییری نکرده از پله ۴ تا ۶ حدود ۳۰ درصد افزایش از پله هفتم تا نهم با افزایش ۵۰ درصدی و از پله دهم تا دوازدهم که مشترکان بد مصرف هستند، با افزایش قیمت چند برابر نسبت به سال گذشته مواجه خواهند بود.

سید رضا غفاریان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته شاهد حضور جبهه هوای سرد در اکثر شهرهای کشور بودیم، اظهار کرد: این سرما از سال ۸۶ تا کنون بی سابقه بود به طوری که بیشتر شهرهای کشور دمای منفی صفر را تجربه کردند و حتی دمای برخی شهرها به ۳۰ درجه زیر صفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه بیشتر مشترکین در این ایام همکاری خوبی با شرکت گاز داشتند، توضیح داد: اگر همراهی و همدلی مردم نبود، با افت فشار و قطعی گاز گسترده مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی جهت مدیریت مصرف گاز مشترکین دسته بندی شده و بر اساس میزان مصرف گازبهایشان تغییر می‌کند، گفت: از ۱۶ آبان امسال تا ۳۱ فروردین سال آینده مشترکان در چهار دسته خوش مصرف، پرمصرف الف، پرمصرف ب و بد مصرف در اقلیم های سه گانه طبقه بندی شده و بر اساس مصرفی که دارند گاز بهای آنان محاسبه می‌شود و از این طریق به نوعی عدالت اجتماعی میان شهروندان برقرار می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ابراز کرد: مصرف کنندگان در ۱۲ پله جانمایی شده‌اند که پله نخست تا سوم نسبت به گذشته تغییری نکرده از پله ۴ تا ۶ حدود ۳۰ درصد افزایش از پله هفتم تا نهم با افزایش ۵۰ درصدی و از پله دهم تا دوازدهم که مشترکان بد مصرف هستند، با افزایش قیمت چند برابر نسبت به سال گذشته مواجه خواهند بود.

غفاریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با افزایش برودت هوا، محدودیت‌هایی در توزیع گاز بین واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعمال شد؛ افزود: در روزهای اول ورود موج سرما، مصرف گاز در کشور از مرز ۷۰۰ میلیون متر مکعب گذشت که این باعث اعمال محدودیت‌هایی برای ارائه گاز به واحدهای صنعتی و تولیدی شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اولویت تامین گاز مشترکان خانگی است، گفت: امیدواریم با همکاری بخش تولید و صنعت بتوانیم این زمستان را هم بدون مشکل سپری کنیم.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال تا اوایل بهمن ماه یک میلیون و صد هزار لیتر سوخت برای تولیدکنندگان و صاحبان صنایع تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: از تمامی صنعتگران خواهشمندیم با صبر و حوصله ضمن رعایت نکات صرفه‌ جویی و محدودیت هایی که برای این ایام در نظر گرفته شده؛ شرکت گاز البرز را برای خدمت رسانی بهتر یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha