• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401111712607
  • خبرنگار : 71592

اعلام روز خشم در اردوگاه عقبه جبر و شهادت ۷ مبارز فلسطینی در اریحا

اعلام روز خشم در اردوگاه عقبه جبر و شهادت ۷ مبارز فلسطینی در اریحا

گردان عقبه جبر ـ وابسته به گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس ـ از آغاز روز خشم علیه اشغالگران اسرائیلی در این اردوگاه خبر داد. این در حالی است که نظامیان اشغالگر می‌گویند، هفت فلسطینی را در یورش به این اردوگاه به شهادت رسانده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گردان در بیانیه‌ای نظامی تاکید کرد که از روز یکشنبه به مدت سه روز از ساعت هشت غروب روز خشم علیه اشغالگران اسرائیلی خواهد بود.
گردان عقبه جبر اعلام کرد که در واکنش به محاصره اردوگاه "عقبه جبر" برای نهمین روز متوالی علیه دشمن صهیونیستی اعلام خشم و خیزش سراسری کرده است.

گردان مذکور در همین راستا جوانان فلسطینی در این منطقه را به رویارویی با صهیونیست‌ها فراخوانده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه مدعی انهدام یک گروه مسلحانه شدند که این گروه به جنبش حماس در اردوگاه عقبه جبر در اریحا وابسته است.

شبکه هفت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم تعدادی از نیروهای مقاومت را در جریان یک عملیات نظامی در اریحا ترور کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید، نیروهای ارتش و شاباک توانستند شب گذشته در عقبه جبر در اریحا گروه وابسته به حماس را که در حمله به رستورانی در الموغ دست داشت، منهدم کنند.

رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند، ارتش با افراد مسلح فلسطینی درگیر شد که در نتیجه آن دو مهاجم عملیات اخیر و نیز پنج فرد مسلح دیگر به شهادت رسیدند.

در این رابطه، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، برای مقابله با دو جوانی اقدام کرده که چند روز پیش تلاش داشتند یک عملیات تیراندازی را در تقاطع الموغ اجرایی کنند. این دو جوان عضو یک گروهک مسلح هستند که در اردوگاه عقبه جبر در اریحا فعالیت می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین هنوز درباره این اخبار منتشر شده از سوی رژیم صهیونیستی هیچ اظهارنظری نکرده است.

دو روز پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه اردوگاه عقبه جبر در اریحا انجام داد که با مقاومت مسلحانه فلسطینیان در این اردوگاه مواجه شد و در نهایت هم در تحقق هدف خود ناکام ماند.

رژیم صهیونیستی این اخبار را ۹ روز پس از محاصره شهر اریحا در کرانه باختری و یک روز پس از یورش به اردوگاه عقبه جبر در این شهر و زخمی شدن ۱۳ تن و همچنین دستگیری ۱۵ تن دیگر منتشر کرد که تلاش داشت یکی از نیروهای مقاومت فلسطین را بازداشت کند.

حماس: محاصره اریحا جنایتی صهیونیستی است که اراده فلسطینیان را تضعیف نمی‌کند

جنبش مقاومت اسلامی حماس محاصره جائرانه شهر اریحا در شرق کرانه باختری توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محاصره اریحا جنایت و مجازاتی دسته جمعی است که مغایر با تمامی ارزش‌ها و عرف انسانی و تلاشی نافرجام برای درهم شکستن عزم و اراده ملت و جوانان انقلابی فلسطین است.

حماس ضمن تقدیر از ثبات و پایداری ساکنان اریحا به ویژه ساکنان اردوگاه عقبه جبر، خواستار حمایت از آنان با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن و ضربه زدن به نظامیان و شهرک نشینان اشغالگر در سرتاسر این سرزمین شد.

در این بیانیه آمده است که ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین مستلزم تحرک فوری و سازنده جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و تمامی طرف‌های فعال برای واداشتن رژیم صهیونیستی به برداشتن محاصره ظالمانه اریحا است.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha