• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401112216777
  • خبرنگار : 71592

دستور بن گویر برای انجام عملیات امنیتی گسترده در قدس شرقی از فردا

دستور بن گویر برای انجام عملیات امنیتی گسترده در قدس شرقی از فردا

در پی عملیات زیرگیری در قدس که منجر به کشته شدن دو شهرک نشین صهیونیستی شد، وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی به پلیس دستور داد برای انجام عملیات امنیتی گسترده از فردا، یکشنبه در قدس شرقی آماده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی، در جریان عملیات زیرگیری با خودرو که در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در شهرک راموت در شمال قدس انجام شد، دو اسرائیلی کشته و پنج صهیونیست دیگر زخمی شدند.

دفتر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی در پایان ارزیابی وضعیت در مقر فرماندهی پلیس قدس که به همراه یعقوب شبتای، بازرس کل پلیس این رژیم و فرمانده منطقه قدس انجام داد، به پلیس دستور داد برای انجام عملیات "نگهبان دیوارهای ۲"  از روز یکشنبه در قدس شرقی آماده شوند.

در بخشی از این عملیات، نیروهای امنیتی با مقرهای شبه نظامیان در شرق قدس مقابله خواهند کرد. بر اساس این بیانیه، هدف از این عملیات «مبارزه با تروریسم، ریشه‌کن کردن آن، ورود به خانه‌های تروریست‌ها و توقف تروریسم قبل از رسیدن آن به مرحله انجام عملیات» است.

اما اظهارات بن گویر درخصوص آمادگی برای انجام این عملیات با انتقاد گسترده مقامات اسرائیلی مواجه شد.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام سیاسی ارشد صهیونیستی اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره عملیات نگهبان دیوارهای ۱، ۲، ۳ یا ۴ در پیاده رو محل حمله گرفته نمی‌شود. بن گویر قبل از این بیانیه با مقامات امنیتی در مورد این موضوع مشورت نکرده است. حتی از بن گویر خواسته شد تا پس از انتشار بیانیه توضیحاتی در این باره ارائه دهد.

این مقام اسرائیلی افزود: تصمیم در مورد چنین عملیاتی حداقل پس از مشورت با کل نهادهای امنیتی و البته ارائه آن به کابینه در صورت لزوم اتخاذ خواهد شد و پس از آن نخست‌وزیر می‌تواند با گرفتن مشورت هر تصمیمی که بخواهد اتخاذ کند.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم با انتقاد از این تصمیم بن گویر در توییتی نوشت، وزیر "تیک تاک" بدون مشورت با کابینه، ارزیابی وضعیت و هماهنگی میان نیروهای امنیتی دستور انجام این عملیات را داده است.

۲۹ مارس ۲۰۰۲ یک روز پس از اینکه یک فلسطینی خود را در رستورانی در شمال اراضی اشغالی منفجر کرد و در اثر آن ۳۰ اسرائیلی کشته و ۱۴۰ تن دیگر زخمی شدند، رژیم صهیونیستی عملیات نظامی گسترده "نگهبان دیوارها" را آغاز کرد.

در این عملیات که در اوج انتفاضه دوم فلسطین آغاز شد، اسرائیل به شهرهای کرانه باختری حمله کرد و ۵۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند، ۱۴۷۷ فلسطینی را مجروح کرد و ۷۰۰۰ فلسطینی را دستگیر کرد. این عملیات ۱۰ مه ۲۰۰۲ به پایان رسید.

همچنین شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، وزیر امنیت "ملی" این رژیم که برای بازدید از محل عملیات مذکور در شهرک راموت در شمال قدس رفته بود با اعتراضات شهرک نشینان که به محل این عملیات آمده بودند، مواجه شد.

آنها با توهین به بن گویر فریاد زدند که بزرگترین حملات در دوره وزارت وی اتفاق افتاده است.

بن گویر، عضو ائتلاف دولتی راستگرای افراطی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که اواخر دسامبر ۲۰۲۲ متصدی وزارت امنیت "ملی" این رژیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha