• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1401122819997
  • خبرنگار : 71469

روایت روز/ مرخصی سردار، محرومیت توخته و استقبال آزادی از بانوان!

روایت روز/ مرخصی سردار، محرومیت توخته و استقبال آزادی از بانوان!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از نخستین تمرین تیم‌ ملی فوتبال با هدایت امیر قلعه‌نویی، حضور بانوان در بازی تیم‌ ملی با روسیه و کنیا، صدور رای محرومیت یک والیبالیست و یک کشتی‌گیر تا مرخصی سردار آزمون از تیم‌ملی.

به گزارش ایسنا، نخستین تمرین تیم‌ ملی فوتبال با هدایت امیر قلعه‌نویی امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۶:۱۵ در مرکز ملی فوتبال برگزار شد. سرمربی جدید تیم‌ ملی فوتبال ایران گفت به عنوان سرباز در این تیم حضور دارد. امیر قلعه‌نویی در ابتدای این تمرین اظهار کرد: از جامعه فوتبال و مردم باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. بعد از وظیفه‌ای که به عنوان یک سرباز به ما داه شد، از موافقان و مخالفان تشکر می‌کنم. باید از کی‌روش و اسکوچیچ یک تشکر ویژه داشته باشیم. زحمات ویژه‌ای کشیدند.

دستیاران قلعه‌نویی در اولین تمرین تیم ملی

با توجه به شروع اردوی تیم ملی، امیر قلعه‌نویی از تعدادی از همکاران سابق خود برای حضور در تمرین تیمش دعوت کرده تا وظیفه هدایت تمرینات را بر عهده داشته باشند. اردوی تیم ملی فوتبال ایران از امروز (۲۸ اسفند) آغاز می‌شود و امیر قلعه‌نویی، سرمربی جدید ایران هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت. قلعه‌نویی از دیروز کارهای اجرایی در تیم ملی را به همراه سعید الهویی، دستیارش در تیم گل‌گهر شروع کرده است.  او برای شروع اردوی تیم ملی از یک مربی خارجی و دو دستیار ایرانی دیگر هم استفاده کرده است اما هنوز فهرست نهایی مربیان قطعی نشده است.  

حضور بانوان در بازی تیم‌ ملی با روسیه و کنیا

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، بانوان تماشاگر می‌توانند در دو بازی آینده تیم‌ ملی در ورزشگاه حضور پیدا کنند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، امروز (یکشنبه) در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال درباره دو بازی دوستانه آینده تیم‌ ملی با روسیه و کنیا اظهار کرد: امیدواریم دو بازی آینده (روسیه و کنیا) را با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. این آغازی برای گام‌های موثر برای حضور بانوان در ورزشگاه‌هاست. اگر تماشاگران هنگام حضور بانوان رعایت کنند باعث می‌شود که حضور پرشورشان را در ادامه داشته باشیم.

گزارش مجمع عمومی فدراسیون فوتبال

آخرین مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۱ به صورت آنلاین برگزار شد. مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز (یکشنبه) به صورت آنلاین برگزار شد. در این مجمع، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به شرح شرایط تیم‌های مختلف تحت پوشش این فدراسیون پرداخت. او در این بخش از صحبت‌هایش توضیح داد که به این دلیل در دو دیدار دوستانه پیش روی تیم‌ ملی از داور ایرانی استفاده نکرده‌اند؛ چرا که در صورت انجام این کار، بازی با روسیه و کنیا در رنکینگ فیفا اعمال نمی‌شد.

سردار آزمون به اردوی تیم ملی نمی‌آید

مهاجم بایر لورکوزن در اولین اردوی تیم ملی ایران با حضور امیر قلعه‌نویی حضور ندارد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی بایر لورکوزن آلمان که در چند هفته اخیر عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است، در اولین اردوی تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه‌نویی حضور ندارد.  این بازیکن با وجود دعوت‌شدن به اردوی تیم ملی، از کادر فنی و مدیران تیم ملی عذرخواهی کرده و به خاطر مسائل شخصی مرخصی گرفته است و در دیدار با روسیه و کنیا حضور ندارد.  

صدور رای محرومیت یک والیبالیست و یک کشتی‌گیر

ایران‌نادو، امیرحسین توخته و علی شریفی را یک و چهار سال محروم کرد. پس از گذشت مدت زمان قانونی ۲۰روزه از رای صادره این ستاد، شورای صدور رای ایران نادو «امیرحسین توخته» و «علی شریفی» را به ترتیب یک و چهار سال از فعالیت در تمامی حوزه های ورزش محروم کرد. ماده ممنوعه مصرفی امیرحسین توخته، والیبالیست تیم هراز آمل، «هیدروکلروتیازید» از کلاس S5 لیست مواد و روش‌های ممنوعه وادا است که نمونه او در زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ اخذ شده بود و آزمایشگاه بین‌المللی مرجع نمونه‌اش را مثبت اعلام کرده و طبق قوانین ایران‌نادو مدت زمان محرومیت او از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۰۶خواهد بود.

برنز آسیا سهم هندبال ساحلی ایران

تیم ملی هندبال ساحلی ایران با برد مقابل ویتنام به مقام سوم آسیا رسید. تیم ملی هندبال ساحلی ایران در دیدار رده‌بندی مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد با نتیجه دو بر صفر مقابل ویتنام به برتری برسد و عنوان سومی قاره آسیا را کسب کند. ملی‌پوشان هندبال ساحلی ایران در محله گروهی مقابل عربستان، کره‌ جنوبی و فیلپیین پیروز و در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل قطر مغلوب شدند. آنها در دیدار نیمه‌نهایی مقابل عمان شکست خورده و به دیدار رده‌بندی رسیده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha