• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402022012706
  • خبرنگار : 71477

میزان محبوبیت بایدن در روزهای اخیر به ۴۰ درصد رسید

میزان محبوبیت بایدن در روزهای اخیر به ۴۰ درصد رسید

نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان داد، میزان محبوبیت عمومی جو بایدن در روزهای اخیر به ۴۰ درصد رسیده که همچنان به پایین‌ترین سطح در دوران ریاست جمهوری‌اش بسیار نزدیک است و علت اصلی آن این است که آمریکایی‌ها به شدت از نحوه عملکرد وی در زمینه مهاجرت و تورم ناراحت و ناراضی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی رویترز-ایپسوس که طی سه روز انجام شد و روز یکشنبه پایان یافت، افزایش یک درصدی را در میزان محبوبیت بایدن نسبت به ماه گذشته نشان داد؛ زمانی که تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته بودند که عملکرد بایدن را به عنوان رئیس جمهور تایید می‌کنند. درصد خطای این نظرسنجی جدید سه درصد اعلام شده است.

در بحبوحه نرخ بالای تورم و فشار بانکداران اصلی برای کاهش قیمت‌ها از طریق افزایش نرخ سود که وام‌های مسکن و خودرو را گران‌تر کرده است، اقتصاد همچنان اصلی‌ترین نگرانی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی محسوب می‌شود.

پایان قریب‌الوقوع محدودیت‌ها و قوانین مربوط به کووید ۱۹ در روز پنجشنبه که جلوی بسیاری از پناهندگان را برای ورود به آمریکا گرفته است نیز به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شده است. مهاجران در این هفته در شهر مرزی "تیخوانا" مکزیک صفوف طولانی تشکیل داده و منتظر انقضای این سیاست هستند.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان داد که ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از جمله ۷۷ درصد از جمهوری خواهان و ۳۴ درصد از دموکرات‌ها مخالف افزایش تعداد مهاجرانی هستند که هرساله اجازه ورود به آمریکا را می‌گیرند.

تنها ۲۶ درصد گفتند که نحوه عملکرد بایدن در زمینه مهاجرت را تایید می‌کنند.

۶۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از اعزام سربازان وظیفه آمریکایی به مرز برای پشتیبانی از گاردهای گشت‌زنی مرزی حمایت کردند.

پنتاگون در ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که دولت بایدن به طور موقت ۱۵۰۰ سرباز دیگر برای کمک به تضمین امنیت مرز در آستانه لغو محدودیت‌های مرزی کرونا اعزام خواهد کرد.

بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی مجددا نامزد شده و مهاجرت به یکی از مهم‌ترین مسائل در این رقابت‌ها تبدیل شده است. اگرچه دولت بایدن قصد دارد نیروهای بیشتری برای کمک به تضمین امنیت مرز اعزام کند، اما جمهوری خواهان بایدن را به موضع‌گیری نرم در برابر مهاجرت متهم می‌کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در این انتخابات مقابله با مهاجرت غیرقانی‌ را محور اصلی دولتش قرار داده است.

بایدن همچنین شاهد انتقاد جمهوری خواهان نسبت به برنامه بودجه دولتش است که در سال‌های اخیر از جمله در دوران دولت ترامپ همزمان با تخصیص بودجه‌های گزاف برای مبارزه با پاندمی کرونا افزایش یافته است.

در بحبوحه مذاکرات بایدن با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون بن‌بست به وجود آمده در مورد سقف بدهی فدرال، ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از جمله ۵۹ درصد از افرادی که تحصیلات آکادمیک ندارند گفتند، با افزایش سقف بدهی مخالف هستند. در بین افرادی که تحصیلات آکادمیک داشتند، ۴۴ درصد مخالف افزایش سقف بدهی هستند.

در این نظرسنجی که با استفاده از یک جامعه آماری سراسری انجام شد، ۱۰۲۲ بزرگسال آمریکایی شرکت داشتند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha