• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032314706
  • خبرنگار : 71661

۹۸ درصد افراد تحت‌نظر اف‌بی‌آی مسلمان هستند!

۹۸ درصد افراد تحت‌نظر اف‌بی‌آی مسلمان هستند!

گزارش گروهی از مسلمانان آمریکا نشان می‌دهد که بیش از ۹۸ درصد افرادی که نامشان در فهرست مخفی تحت‌نظر اف‌بی‌آی قرار دارد، مسلمان هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان مردم‌نهادِ «شورای روابط آمریکایی - اسلامی» در گزارش تازه خود به جزئیات استفاده اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از «پایگاه پایش تروریسم» پرداخته و این پایگاهِ اطلاعاتی را به هدف قراردادن مسلمانان متهم کرده است.

گزارش نامبرده در روز دوشنبه و تحت عنوان «۲۰ سال بس است، درخواستی برای توقف فهرست مخفی اف‌بی‌آی» منتشر شده است.

در اوایل سال میلادی جاری یک شرکت هواپیمایی محلی به‌اشتباه نسخه ۲۰۱۹ این فهرست را در یک پایگاه حفاظت‌نشده بارگذاری کرد و پس از آن بود که یک هکر سوئدی توانست آن را به دست آورده و منتشر کند؛ این فهرست شامل ۱.۵ میلیون نام بود که حق پرواز با خطوط هوایی آمریکا را نداشتند یا تحت‌نظر بودند.

شورای روابط آمریکایی - اسلامی با بررسی این فهرست در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۳۵۰ هزار فرد حاضر در این فهرست «محمد»، «علی» یا «محمود» نام دارند و ۵۰ اسم پرتکرار در آن همگی نام‌های اسلامی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: با بررسی مدخل‌های این فهرست، تخمین می‌زنیم که بیش از ۱.۴۷ میلیون تن از افراد حاضر در آن مسلمان هستند؛ یعنی بیش از ۹۸ درصد کل فهرست.

این سازمان در ادامه گزارش خود با بیان اینکه این فهرست مخفی اف‌بی‌آی در ۲۰ سال گذشته برای مسلمانان دشواری و ترس تحمیل کرده، تصریح کرد: اهداف میلیونی بعدی اف‌بی‌آی مسلمانان نخواهند بود. حالا که فضای ابهام‌آلود «جنگ با تروریسم» در حال محوشدن است، فهرست مخفی اف‌بی‌آی بالاخره یک روز سراغ اهداف جدید خواهد رفت. هدف بعدی این فهرست دیگر شهروندان آمریکا خواهند بود و این گزارش سعی دارد همین مسئله را گوشزد کند.

این گروه از مسلمانان همچنین از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند که به این فهرست رسیدگی کند.

افراد حاضر در این فهرست با چالش‌های متعددی مواجه خواهند بود؛ از جمله محدودیت سفر، مسائل مهاجرتی، درگیری با اف‌بی‌آی، خشونت پلیس، دشواری در اخذ مجوزها و مدارک لازم، تبعات حرفه‌ای و محدودیت در ورود به ساختمان‌های دولتی.

یک نمونه داغ از محدودیت‌هایی که بر سر راه این افراد در دسترسی به ساختمان‌های دولتی وجود دارد، ماه گذشته اتفاق افتاد. محمد خیرالله، شهردار مسلمان آمریکایی که قرار بود در میهمانی کاخ سفید به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان شرکت کند، تنها چند ساعت مانده به آغاز مراسم دریافت که اسمش در این فهرست قرار داشته و حق ورود به کاخ سفید را ندارد!

ظاهراً کسی هم‌نام با خیرالله در سال ۲۰۱۹ بازداشت شده و نامش در این فهرست درج شده بود؛ به همین دلیل بود که این شهردار مسلمان آمریکایی اجازه ورود به کاخ سفید را پیدا نکرد.

او با بیان اینکه چندین بار در حین سفرهای خود بازداشت و بازجویی شده، گفت: من ناراحت نیستم که چرا به میهمانی کاخ سفید راه نیافتم. مسئله من حقوق بشر است. من جایی را دارم که صدایم شنیده شود، اما آن ۱.۵ میلیون تن دیگر، چنین فرصتی ندارند. چنین رویدادهایی باعث می‌شود به پیشرفت‌هایی که فکر می‌کردم داشتیم، شک کنم.

او یادآور شد که در سال ۲۰۱۹ هم پس از بازگشت از سفری خانوادگی به ترکیه، در فرودگاه «جان اف. کندی» آمریکا سه ساعت بازجویی شده است. خیرالله گفت که مقامات فرودگاه از او می‌خواستند نام تروریست‌هایی را که می‌شناسد، به آن‌ها بگوید!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۱۱:۱۱

یکی از سیاستمداران و استراتژیست های معروف آمریکائی سالها قبل گفته بود: "اسلام غولی است که از شیشه بیرون آمده و دیگر به داخل شیشه برنمی گردد"و این زمانی بود که این فرد در سالهای اول پیروزی انقلاب اسلامی در خطاب به جیمی کارتر که ایران را با تحریم نظامی و اقتصادی تهدید کرده بود و در بخشی از سخنانش گفته بود عصر خمینیسم شروع شده و سیاستهای کلی شرق و غرب با چالشهای جدی مواجه خواهد شد......امروز با داعیه ها و منویات و راهنمائی های امام خامنه ای این سخنان این استراتژیست در خاک ایالات کاخ سفید واشنگتن در کف خیابانها محرز شده..........