• چهارشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402032415767
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، مشروح گفت‌وگوهای محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، صحرایی وزیر آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پول‌های بلوکه شده ایران در برخی کشورها آزاد شده است

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه پول‌های بلوکه در برخی کشورها، آزاد شده است،‌ افزود: و در مابقی کشورها هم مقدمات آزاد شدن فراهم شده تا مسائل به نتیجه برسد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات محرابیان درباره افت فشار آب در تهران

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ضمن ارائه توضیحاتی درباره سیلاب چالوس و کاهش فشار و قطع آب در تهران گفت: تقریبا تمام نقاط کمبود آب برطرف شده و امیدواریم تا ساعات آتی فشار آب به حالت عادی برگردد. مردم عزیز اگر موردی بود با شماره ۱۳۲ تماس بگیرند و همکاران ما برای رفع مشکل بسیج شدند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

در ایام کنکور اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد 

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا در ایام کنکور اینترنت حوزه امتحانی قطع خواهد شد؟ گفت: رئیس جمهور در جلسه روز یکشنبه دولت تاکید کردند سلامت آزمون برای ما مهم است و همه تدابیر را باید متولیان امر برای ارتقاء سلامت کنکور به عمل آورند، ولی اینترنت به هیچ وجه قطع نخواهد شد، این در واقع دستوری است که آقای رئیس جمهور صادر کردند و مطابق آن نیز ما عمل خواهیم کرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پیگیری حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک/ امکان وقوع سیلاب‌های مهیب در تابستان

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست درباره پیگیری وضعیت حقابه هیرمند گفت: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سدها در پی بارندگی‌های اخیر و جاری‌شدن سیلاب‌ها اظهار کرد: شرایط اقلیمی کشور به شکلی است که این موارد دور از انتظار نیست و در تابستان هم باید شاهد وقوع سیلاب‌های مهیب باشیم و مدیریت جامع حوزه آبخیزداری کشور اگر انجام شود، همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند در قالب یک برنامه مشخص وظایف خود را انجام دهند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

چرا محسن رضایی از دولت استعفا داد؟

علی بهادری سخنگوی دولت درباره دلیل استعفای محسن رضایی از معاونت اقتصادی دولت توضیح داد: اخیرا رهبری در ساختار شورای هماهنگی سران قوا تغییراتی ایجاد کردند و ضروری بود بر دبیرخانه این شورا تمرکز بیشتری انجام شود. این دبیرخانه فراقوه ای است و نیاز است فعالیت هایش بیشتر شود و  استقلال بیشتری می طلبید به همین دلیل محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی دولت استعفا دادند و حکم جدیدی برای دبیرخانه برای وی صادر شد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به اینکه فهرست اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ عوارض صادراتی نیم درصد هستند، به تصویب هیئت وزیران رسید، گفت: قانون بودجه ۱۴۰۲ ، تکلیفی را در جهت حمایت از اصلاح الگوی کشت به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی آب‌بَر مقرر کرده تا صادرات این محصولات را کاهش و در سایر محصولات اصلاح الگوی کشت انجام دهیم و در این زمینه سرمایه گذاری و حمایت بیشتر صورت گیرد. در جلسه هیات دولت با پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی حدود ۳۰ قلم کالای حوزه غذایی و کشاورزی که در زمره محصولات آب‌بَر هستند، بررسی و تصویب شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ممنوعیت دریافت وجه از سوی مدارس دولتی بابت ثبت نام/آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی دبیری ازهفته آتی

صحرایی وزیر آموزش و پرورش از ثبت نام آزمون برای ۲۲ هزار دبیری در مرداد ماه سال جاری خبر داد و درباره شرایط ثبت نام در مدارس دولتی تاکید کرد که این مدارس خارج از دستور العمل هیچ دریافت وجهی ندارند. 

وی همچنین اعلام کرد که آزمون دیگری در ۱۲ مرداد ماه برای استخدام ۲۲ هزار دبیر برگزار می شود که ثبت نام آن ها از هفته آینده شروع می شود. 

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

افزایش ۲۰ درصدی یارانه دهک‌های پایین جامعه/ برخورد شدید با تخلفات احتمالی صندوق بازنشستگی کشوری

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییری در میزان یارانه ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد: تصمیم بر این شده تا 20 درصد به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه شود و باتوجه به گشایش های اقتصادی امیدوار به ایجاد رونق خوبی در سال 1402 هستیم.

وی همچنین درباره اخبار مطروحه از رانت ها و فساد ها در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امکان دارد خدایی نکرده در برخی از شرکت ها تخلف هایی صورت بگیرد. هم مرکز حراست ما، هم مرکز بازرسی ما و هم مدیران عامل ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلفی کشف شد با شدت و قدرت برخورد شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سعی داریم ساعت اداری را متناسب با شرایط کاری و عمومی جامعه تغییر دهیم

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تصویب کاهش ساعت کار ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دولت مصمم است تا پروژه‌های نیمه تمام قبلی تکمیل شود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که دولت برنامه دارد که امسال کلنگی زده نشود و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل گردد؟ اظهار کرد: در دولت سیزدهم، نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا شکل گرفته است. دولت پرهیز دارد که پروژه جدیدی را شروع کند الا به ضرورت. اگر پروژه بحرانی و نیاز ضروری کشور باشد، شاید دولت به شروع پروژه رضایت دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۴ ۱۲:۵۹

هیات دولت در طرح اصلاح قانون سربازی خدمت سربازی را از حالت اجباری کاملا خارج نماید