• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402040100387
  • خبرنگار : 30147

آماده‌باش هشت اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی در فریمان

آماده‌باش هشت اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی در فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان از آماده‌باش هشت اکیپ‌ ثابت و سیار دامپزشکی این شهرستان به مناسبت عید قربان خبر داد.

دکتر سید حبیب حسینی در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر اینکه با ذبح غیرمجاز در عید قربان برخورد شدید می‌شود، افزود: در روز عید قربان با افراد و به خصوص قصابانی که با ایجاد داربست کشتار موقت و سیار راه می‌اندازند به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی از تغییر شرایط بیماری‌های دام خبر داد و اظهار کرد: ۷۰ درصد بیماری‌های نوپدید و بازپدید قابل انتقال به انسان است و این مسئله حساسیت کار را دو چندان کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان با اشاره به اینکه شهروندان برای خرید دام  به اماکن مورد تائید دامپزشکی مراجعه و از کشتار غیرمجاز دام پرهیز نمایند، عنوان کرد: در روز عید قربان هشت اکیپ‌ ثابت و سیار متشکل از ناظرین بهداشتی این شبکه در سراسر شهرستان به صورت فعال امر نظارت را انجام خواهند داد.

حسینی خاطرنشان کرد: سنت حسنه قربانی کردن در روز عید قربان، باید به گونه‌ای اجرا شود که سلامت افراد از نظر بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به خطر نیفتد.

وی بیان کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری خطرناک و واگیردار است که با فرا رسیدن فصل گرما و عید سعید قربان، نگرانی‌ها نسبت به شیوع این بیماری‌ دو چندان می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان افزود: کشتارگاه‌ صنعتی دام این شهرستان با ارائه خدمات ذبح در روز عید قربان و سپس بازرسی دام ذبح شده توسط کارشناسان دامپزشکی و تائید سلامت، گوشت به مدت ۲۴ ساعت و آلایش دامی به مدت ۴۸ ساعت در شرایط پیش سرد قرار گرفته و افرادی که در همان روز تقاضای دریافت دام ذبح شده خود را داشته باشند با دریافت تعهد نسبت به رعایت شرایط پیش سرد گوشت را تحویل خواهند گرفت.

وی با اعلام اینکه کشتار دام به صورت غیرمجاز مجازات تا یک سال حبس دارد، گفت: اگر تأکید داریم ذبح دام در محیط کشتارگاه انجام شود به دلیل رعایت مسائل شرعی و بهداشتی ذبح دام است.

حسینی در پایان از شهروندان خواست؛ در صورت داشتن هرگونه سؤال و ارتباط با شبکه دامپزشکی می‌توانند با شماره تماس ۳۴۶۲۲۴۶۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha