• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041811388
  • خبرنگار : 71129

هشدار قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی درباره ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین

هشدار قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی درباره ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین

یک جمهوری‌خواه سرشناس آمریکایی ضمن انتقاد از تصمیم دولت بایدن در تامین مهمات خوشه‌ای برای اوکراین به عنوان بخشی از کمک‌های نظامی به این کشور، بار دیگر بر موضع قبلی خود نسبت به عدم حمایت از این کشور درگیر جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته نشریه نیوزویک، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که بسته جدید نظامی برای اوکراین شامل مهمات خوشه‌ای می‌شود و بعد از آن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طی مصاحبه‌ای این خبر را تایید کرد.

با این حال، این تصمیم از سوی پنتاگون با هشدارهایی از سوی احزاب سیاسی آمریکا روبرو شد.

"مارجوری تیلور گرین"، یکی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی در چندین توئیت اعلام کرد که ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین بر مدت زمان جنگ در این کشور می‌افزاید.

وی افزود: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که منافع حیاتی امنیت ملی ایالات متحده برای ارسال صدها هزار بمب خوشه‌ای به اوکراین در خطر است، از اختیارات خود بر مبنای قانون کمک خارجی برای دور زدن ممنوعیت کنگره در مورد این نوع از مهمات استفاده کرد. مهمات خوشه‌ای در بیش از ۱۲۰ کشور از جمله بسیاری از اعضای ناتو ممنوع است. مردم آمریکا و منافع امنیت ملی کشور در اوکراین در معرض خطر نیستند.

این جمهوری‌خواه سرشناس همچنین ادامه داد: بی‌اعتنایی به کنگره و ارسال مهمات خطرناک خوشه‌ای به اوکراین باعث دامن زدن به جنگ می‌شود و می‌تواند در نهایت مردم آمریکا و منافع امنیت ملی ما را با وارد کردن ناخواسته به این جنگ با روسیه مسلح به سلاح اتمی، به خطر بیندازد. نقش آمریکا باید پایان دادن به این جنگ باشد و مذاکره صلح، نه دامن زدن به جنگی دیگر در یک کشور خارجی دیگر به هزینه و ریسک مردم آمریکا.

مقام‌های اوکراینی تاکید کرده‌اند که تمایلی برای به کار بردن این مهمات در نزدیکی مناطق مسکونی ندارند چون ممکن است باعث ایجاد خسارات ناخواسته شود. آنها قصد دارند تا این مهمات را در فضاهایی که نیروهای روسی هستند، به کار ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۰۰:۴۹

بایدم نچشمداره ببینه نوشته داره بشنوه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۰ ۱۱:۱۰

چه شده شما که با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سابق خود را یکه تاز دنیا می دانستید پس چرا امروز به این فصاحت و در یوزگی افتاده اید