• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042415317
  • خبرنگار : 50513

استاندار زنجان:

انتقال مرکزیت تجاری از بافت قدیم شهر زنجان در دستور کار است

انتقال مرکزیت تجاری از بافت قدیم شهر زنجان در دستور کار است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: ارتقاء کیفیت رفاه و خدمات شهری باید در همه محلات شهر زنجان مورد توجه قرار گیرد.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۴ تیرماه) در جلسه مشترک بازآفرینی شهری پایدار و شورای مسکن استان زنجان، اظهار کرد: تشویق‌ها و بسته‌های مالی در حوزه مسکن و نوسازی‌ها باید به مردم اطلاع‌رسانی شود. گشایش‌های بالادستی را باور کرد و با امید و جدیت کارها را پیش برد.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری در زنجان در مقیاس انتقال مرکزیت شهر دنبال می‌شود، تصریح کرد: جابه‌جایی مرکزیت تجاری شهر می‌تواند گره‌گشایی قابل توجهی در حل مسائل ترافیک شهری داشته باشد. بافت مرکزی باید از بافت فرسوده جدا شود؛ چراکه این مسئله موجب ایجاد ترافیک شده است.

افشارچی یادآور شد: برای رفع مشکل ترافیک و حمل‌ونقل، انتقال مرکزیت تجاری از بافت قدیم شهر زنجان در دستور کار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در خصوص بازآفرینی بافت‌های فرسوده گشایش‌هایی صورت گرفته است. یکی از موارد مهم این است که بخشی از منابع حاصل از تغییرات کاربری محلات مجدد در خود محله هزینه شود.

مصطفی طاهری یادآور شد: برای بازآفرینی، همه دستگاه‌ها باید همکاری داشته باشند تا این محلات از دایره مشکلات خود خارج شوند.

وجود قریب به ۶۷۱ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۶ هکتار سکونت غیررسمی در استان زنجان

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: حدود ۶۷۱ هکتار بافت فرسوده و ۴۵۶ هکتار سکونت غیررسمی در استان زنجان وجود دارد.

اصغر اسماعیلی اذعان کرد: در اهم اقدامات و برنامه‌های بازآفرینی اداره‌کل راه‌وشهرسازی در زنجان، پیگیری و تشکیل حلقه میانی محلات هدف بازآفرینی یکی از اهداف مهم است.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان هشت محله هدف بازآفرینی شهری (سکونت‌گاه غیررسمی) وجود دارد، اضافه کرد: این تعداد جزو محدوده شهری زنجان بوده و در طرح تفصیلی شهر به طور قطع دیده خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری مشخص شده‌اند، متذکر شد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده است و سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد است. همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۸ هزار و ۸ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آغاز شده است، گفت: همچنین تعداد پروانه ساختمانی صادر شده براساس تعداد واحد در بخش مسکن حمایتی ۶ هزار و ۷۹۳و احد مسکونی است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان زنجان، تعداد پروانه ساختمانی صادره براساس تعداد واحد در بخش خودمالکی و حمایتی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان را ۱۶ هزار و ۲۴۶ واحد اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این تعداد پروانه ساختمانی بعد از سال ۱۴۰۰ برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha