• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402050402443
  • خبرنگار : 71661

ابراز ندامت دوباره سوئد برای هتک حرمت قرآن

ابراز ندامت دوباره سوئد برای هتک حرمت قرآن
توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد

وزیر خارجه سوئد هتک حرمت قرآن کریم در این کشور را «منزجرکننده» دانست و وعده داد که دولت سوئد در حال تدوین قانونی برای ممنوع اعلام کردن اقداماتی از این قبیل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد در گفت‌وگو تلفنی با احمد عطاف، همتای الجزایری خود ضمن ابراز "تأسف شدید" برای اهانت به قرآن در کشورش، اظهار داشت که در قانون اساسی سوئد محدودیت‌هایی قانونی وجود دارد که دست دولت را در مقابله با چنین اقداماتی بسته است.

او ادامه داد: ما در تلاش هستیم که تضمین کنیم بی‌احترامی به قرآن دیگر تکرار نخواهد شد.

بیلستروم همچنین به همتای الجزایری خود اعلام کرد که وزارت دادگستری سوئد در حال بررسی احتمال تصویب قانونی است که هتک حرمت قرآن را برهم‌زننده نظم عمومی تلقی کند.

سلوان مومیکا، یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی در سوئد اخیراً به قرآن بی‌احترامی کرد و پیش از آن هم نسخه‌ای از آن را در مقابل مسجدی در استکهلم آتش زده بود.

چندی پیش هم راسموس پالودان، راست‌گرای افراطی سوئدی-دانمارکی در تظاهراتی که در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم در اعتراض به موضع آنکارا در قبال پیوستن سوئد به ناتو ترتیب داده بود، قرآن را مورد اهانت قرار داد.

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را ارائه کردند که به تأیید تمامی اعضای آن بستگی داشت. اما ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو، شرط‌هایی اعلام کرد؛ از جمله اینکه این دو کشور منطقه نوردیک از فعالان کُرد و حامیان پ‌ک‌ک حمایت نکرده و افراد مظنون را به ترکیه بازگردانند. در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ درخواست فنلاند به تأیید تمام اعضای این اتحاد نظامی رسید؛ اما در زمان هتک حرمت قرآن توسط راسموس پالودن، سوئد هنوز منتظر موافقت مجارستان و ترکیه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۰:۲۱

ابرازندامت کافی نیست،دولت سوئدبایدآن جنایتکارهتّاک را به دادگاه اسلامی درکشورهای مسلمان ترجیحاً به ایران یا عراق تحویل دهد،تا پس ازازمحاکمه بسزای عمل ننگینش برسد.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۱:۵۳

یادآوری: فردای روز حادثه، ترکیه با پیوستن سوید به ناتو موافقت کرد! و شرطی گذاشت برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، که معلوم نشد پشت پرده چه توافقی شد. خواستم بگویم مراقبت از کلام خدا را به خدا واگذار کرده اند.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۲:۵۱

اگه راست میگند باید مجازاتی عبرت آموز برای هتاکان تعیین کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۳:۰۰

هرگاه نخست وزیر سوئد اجازه داد کسی درباره هولوکاست قلم فرسایی که نه چرا که چه در اروپا و آمریکا کسی جرات چنین غلط کردنی را ندارد به ذهن خود اجازه خطور دهد که این جنایت بزرگ علیه تاریخ و بشریت در کجا اتفاق افتاده است و چرا باید مردم خاور میانه تاوان آن را بدهند آزاد مردترین انسان روی کره زمین است

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۳:۱۷

کلا باید در سازمان ملل یک قانون ثبت شود که هیچ کشوری و هیچ مقامی یا شخصی اجازه ندارد به کتابهای آسمانی خدشه وارد کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۳:۴۷

اگر پشیمان هستند آن کسی که به قرآن بی احترامی کرده تحویل مسلمانان بدهند

avatar

این شخص هتاک باید به مسلمانان تحویل داده شود

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۴:۲۰

اگریکی پرچم هم جنس بازان را در این کشور اتش بزند زود دستگیر میشود یا حرفی از گلو کاست بگوید یا کسی برصو قانون این کشور عمل کن ویا حرف بزند پس ندامت ظاهری ودروغین این رده بالاهای این کشور صد دین وصد خدا وصد انسانیت دروغین است وباید این جنایتکار وتوهین کننده به دین واعتقادات یک میلیارد انسان درست کردار مسلمان احترام گذاشته واین بی نناموس وبیدین را کتحویل دهد تا به اشد م۹ادات برسد دروغ گوهای بی شرف پست فطرت جهانیو..و..و..و...

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۴:۲۵

سلام و درود . باعث تاسف فراوان است که در کشورهای توسعه یافته ، توسعه ادراک فرهنگی و روحانیت فراموش شده و ناتوان از فهم روح مشترک ، میان خود و خالق هستی سنگ اندازی می کنند . به نظر می رسد رنج های قرون وسطایی ناشی از کلیسای مسخر اهریمن پرستان هنوز از دل های اروپاییان پاک نشده و هر بار چنین رقت بار و ابلهانه بروز می یابد . وقت آن است که به یاری اروپای مصیبت زده بشتابیم. ارادتمند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۴:۴۲

👍توهین به مقدسات توهین به خالق است خدادستوراتش توسط پیامبران ابلاغ نموده.وجسارت جرم است.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۶

شما غلط میکنید.چطور عامدانه پلیس و دولت شما مکانی را برای چنین اقدام فجیحانه ای فراهم می کنند و حافظ جان این فرد هستید بعد ابراز ندامت می کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۹

اگه راست میگن تحویل مقام قضایی ش بدن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۵:۲۹

باید زودتر دستگیرش کنن به سزاای اعمالش برسند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۵:۴۷

وزیر امور خارجه وتمام دولتی های سوئد غلط کردن. بی شرف ها .از آزادی بیان صحبت می کنند غلط کردن با آزادی کثیفشان به عده ای زیادی مسلمان توهین وبه کتاب پاک ومقدس خدا بی احترامی کنند بعد اعلام کنند تکرار نمی شه . سوید کشوری تحت سلطه صهیونیست هست. بی شرف. باید تاوان کار کثیف خودرا پس دهد.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۵

ندامت فایده ندارد بجای ندامت عوامل و مجریان جنایتکار طبق فتوای علمای اسلام و خواسته بر حق ۲میلیارد مسلمان باید تحویل یک دادگاه اسلامی در یک کشور اسلامی بشود و حکم قانون اسلام و قرآن آن چیزی که در قرآن آمده است اجراء بشود نه بیشتر و نه کمتر حکم قرآن و خدا نباید نقض بشود و هیچ کس در هیچ مقامی نیست که حکم سریه خداوند در قرآن مجید آمده است بتواند نقض آیه های شریفه را بکند و باید حکم الهی در مورد عاملان و عمران بدون هیچ ولی و امای اجراء بشود .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۹

...فقط ابراز ندامت کرده؟؟!!همین؟؟!!!میخوام‌که نکنه صد سال سیاه....خب یک مجازاتی تنبیهی چیزی برای متخلف اعمال کنید آدم باور کنه حرفاتونو...بی شرفها کتاب خدارا دست آویز یاغی گریی هاشون کردند...مرده شور آزادیتونم برد..به ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف دارید اهانت میکنید به اسم آزادی..بعد توجیه میکنید..دارن تلاش می‌کنند برای دین زدایی..درحالیکه قرآن تورات انجیل هرسه کتاب آسمانی اند و کسی حق توهین به کتب آسمانی و پیامبران اوالعزم را به اسم آزادی نداره..اعتقاد نداری به درک..ولی چرا بااهانت به داشته های قلبی و وجودی مسلمانان بهشون اهانت میکنید؟؟!!تف به روی کثیفتون ..

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۶:۴۸

باید مجازات سنگینی برای اینگونه افراد پست و کثیف اعمال شود نه فقط ابراز تاسف

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۷:۵۹

بجای ابراز تأسف مجوز بی حرمتی وآتش زدن ندهند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۸:۲۱

فقط به سوئدیها بگویید لعنت برشیطان آنها ناراحت میشوند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۸:۲۲

این شیاطین غربی با اسلام و دین الهی مخالفند،وگرنه چراهمجنس باران ولواط گران درهمین کشورسوئدآزادندکه هرغلطی بکنندوهیچ کسی هم حق اهانت و اعتراض به آنهاراندارد.پس مرض اینهادشمنی بادین الهی است!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۹:۵۴

اقدام تبعه عراقی و دانمارکی هتک قرآن عظیم خیلی بزدلانه بود

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۰:۲۹

کافیه مسلمانان نفت برای این کشور ندهند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۰:۵۶

سوئد وحشی و بی تمدن، ندامتش هیچ سودی برای میلیارد مسلمان ندارد. حتما باید کتاب انسان درآوردی قانون اساسی سوئد را در کشورهای مختلف اسلامی در مقابل لانه های جاسوسی و زحمت ساز سوئد، به آتش کشید تا فرق کتاب ادیان الهی و کتاب های اومانیستی روشن شود.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۱:۰۱

دولت وایکینگ و وحشی سوئد به عمد شخصی را برای آتش زدن کلام الله گزینش کرده که اهل عراق بوده و وانمود کند که جسارت به کلام الله از خود شهروندهای غیر سوئدی و غیر بومی و اهل خود کشورهای اسلامی است.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۲:۲۶

هم خود قرآن کریم وهمه کتابهای آسمانی وهم پیروان قرآن کریم وادیان دیگر باید در همه جای دنیا و ایران مورد احترام باشند وقتی یه مسئول نادان بی حرمتی به مردم در بیانش روشن و واضح است این بی احترامی ها متاسفانه به وجود میایداول باید کرامت مردم را حفظ کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۰۰:۴۴

این فتنه زیر نظر سرویس جاسوسی رژیم صهیونسیتی و غاصب اسرائیل است ،ودولتهای سوئد ودانمارک نیز سرسپرده رژیم صهیونسیتی هستند ،کشورهای اسلامی باید سفرای کشورهای سوئد ودانمارک راازکشور خویش بیرون رانده وسفرای خویش رااز کشورهای سوئد و دانمارک فرابخوانند وپنیر دانمارک را نیز تحریم کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۰۵:۴۳

اگر راست میگه چرا فرد هتاک را تحویل کشورهای اسلامی نمی دهد؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۱۱:۴۰

این کشورهااصلن نمی‌دونم قرآن چیه مقصرنیستن فقط اون طرفوبایدتحویل عراق تااعدام شوداشغال ,,,

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۶ ۱۶:۰۵

مرگ بزنظام سرمایه داری غربی مرگ برغرب

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۶ ۱۸:۱۵

بازم خوبه بعضی ها اینقدر میدانند که بگن کار اشتباهی کردیم

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۷ ۲۲:۰۹

لعنت خدا بر مزدوران آمریکا و اسرائیل

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۸ ۱۵:۵۱

سلام و روی سخن با مسئولان گرامی نظام مقدس است . فریب عذر خواهی و ندامت این خبیثان را نخورید . نخستین گام ، استرداد جرثومه وقیح و دریده ای است که به همه مسلمانان و صاحبان کتب آسمانی توهین آشکار با پشتیبانی شیاطینی بنام پلیس سوئد کرده است . و قطع هرگونه ارتباط و داد و ستد بین کشورهای مسلمان با منطقه راهزنان اسکاندیناوی است . شاید البته شاید حرف آدمیزاد رو گوش کنند .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۷:۲۶

ملت شریف ایران به هوش باشید، غرب وحشی بعد از حمله های نظامی ، توطئه تجزیه، شورش های مخملی، هجمه های فرهنگی، تحریم ظالمانه اقتصادی ، پروپاگاندای جهانی، با نشانه گرفتن مستقیم حجاب ، قرآن و استقلال ملی ، سگ دست نشانده خود ، سوئد را برای حمله انتخاب و کشور سلطنتی برای تامین هزینه های نامتعارف رفاهی قلاده خود را بین تل آویو و واشنگتن دست به دست میکند ، فریب این سگ زرد سوئدی که برادر شغال است را نخورید. مقاومت قهرمانانه شما نور امیدی در قلب بشریت در مقابل جهالت مدرن ضد انسانی روشن کرده.