• سه‌شنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051006112
  • خبرنگار : 71129

نظر ژنرال استرالیایی درباره دیوار دفاعی مستحکم روسیه

نظر ژنرال استرالیایی درباره دیوار دفاعی مستحکم روسیه

یک ژنرال بازنشسته استرالیایی خطوط دفاعی روسیه در اوکراین را بسیار پیچیده‌تر و مرگبارتر از آن چیزی که هر ارتشی در ۸۰ سال گذشته دیده، توصیف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، "میک رایان" ژنرال بازنشسته استرالیایی همچنین خطوط دفاعی که روسیه در داخل اوکراین ساخته را بسیار پیچیده‌تر و مرگبارتر از آن چیزی دانسته که هر ارتشی در ۸۰ سال گذشته با آن روبرو بوده و تجربه کرده است.

وی به مجله اکونومیست گفت که شکستن این سیستم‌های دفاعی به بهترین مهارت‌های عملیاتی تسلیحات ترکیبی نیاز دارد.

اوکراین ضد حمله خود را در ژوئن سال جاری میلادی و پس از تاخیری بلندمدت آغاز کرد و هدفش باز پس گیری مناطق تحت کنترل نیروهای روسی در شرق و جنوب بود اما دستاورد شگرفی برایش در پی نداشت.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفته که این اقدامات و تلاش‌ها به واسطه دفاع قوی که روس‌ها از خود نشان دادند تحت تاثیر قرار گرفته است.

تصاویر ماهواره‌ای از وقتی که اوکراین برای آغاز این ضد حمله آماده می‌شد نشان می‌دهد که روسیه ۶۰۰ مایل خط مقدم خود را با مین، سنگر، موانع موسوم به "دندان اژدها" و همچنین خندق‌های ضد تانک به شدت مستحکم و مجهز کرده است. زمین‌های مین‌گذاری شده نیروهای اوکراینی را مجبور کرده تا برخی از ادوات پیشرفته مانند تانک‌های غربی را رها کنند و با پای پیاده حرکت کنند.

مقام‌های اوکراینی گفته‌اند که ‌خواستند از همان ابتدا پیشروی خوبی داشته باشند اما مجبور شدند منتظر تسلیحات غربی بمانند که این مساله باعث شد تا روسیه زمان بیشتری برای آماده شدن داشته باشد.

اوکراین همچنین وضعیت خود را با بیان اینکه بسیاری از واحدهایش هنوز به نبرد ملحق نشده‌اند، توجیه کرده و زلنسکی اخیرا گفت که اقدامات اوکراین پس از تلاش‌های گسترده مین‌زدایی در شرف سرعت گرفتن است. دیگران اما نبرد در اوکراین را به جنگ‌های صد سال پیش تشبیه می‌کنند.

کارشناسان به اینسایدر گفتند که ماهیت آهسته و سخت درگیری‌ها و جنگ خندق به این معنی است که میدان‌های نبرد در اوکراین مانند میدان‌های جنگ جهانی اول به نظر می‌رسند، البته با ترکیبی از فناوری پیشرفته‌تر.

"دیوید براملت"، یکی از نیروهای ویژه ارتش استرالیا که در عراق، افغانستان و اوکراین جنگیده گفت، درگیری در این کشور شرق اروپا بدتر از سایر کشورهاست. وی به دیلی بیست گفت، وقتی در عراق و افغانستان بود حمایت هوایی، اطلاعاتی، شناسایی و جاسوسی وجود داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۲:۴۳

روسیه در پی خسته کردن غرب و متلاشی کردن ناتو است و گرنه تجهیزات به اندازه ای داره که بخواد چند روزه کیف رو بگیره اگر در ابتدای حمله موفق نبود فکر می‌کرد که یا اکراین تسلیم میشه یا زیلنسکی فرار میکنه اما غربی‌ها از قبل هم تجهیزات داده بودند و می دانستند که روسیه حمله میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۶:۵۸

این حرف میتونه برعکس باشه اکراین داره کار فرسایشی علیه روسیه میکنه تا اروپا و امریکا برای حمله در وقت لازم به روسیه خسته و بدون محمات حمله کنن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۲۳:۲۲

ولی ناتو منسجم تر شد...به نظرم روسیه فکرشو نمی‌کرد که اینقدر غربی‌ها پشت اوکراین واستن...البته روسیه با گروه واگنر راه حل خودشونو دارن ..در ضمن روسیه خیلی ذخیره تسلیحات نامتعارف مثل گازهای شیمیایی رو در اختیار داره پس غربی‌ها مستقیم وارد جنگ نمی‌شن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۱

هههههه روسیه خودش حمله کرده الان داره دفاع میکنه مسکو در حال سقوطه تا سال دیگه .....

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۹

میشینبم باهم آخرپاییز برسه ببینیم روسیه شکست میخوره یااربات آمریکا وناتو ونوچه شون زنلسکی بیچاره

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۵:۱۷

انسانهایی که دنبال جنگ وتحمیل خود بر دیگرانند علاوه بر ساختن باطلاقی که خود در آن فرو میروند انسانهای بیگناه را هم با خود بدرون سیاستهای پشت پرده ای که هدفشان باطلاقی کردن کره زمین است فرو میبرند باید از جمعیت رو به فزونی زمین را کنترل کرد و متاسفانه حاکمان دانسته یا ندانسته وارد بازی مرگ میشوند .تا خدا چه خواهد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۷:۱۵

روسیه از یک صدم توان نظامی خود هم در جنگ با اوکراین استفاده نمیکند.اگر روسیه از توان واقعی خود استفاده میکرد اوکراین رو یکماه تصرف میکرد.هدف روسیه خود اوکراین نیست،بلکه تضعیف و فرسوده کردن ناتو است که تا امروز در این کار بسیار موفق بوده است.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۱۹:۳۵

فقط نیمی از ظرفیت نیروی مکانیزه ی روسیه از بین رفته ۱۵۰۰ تانک ۱۰۰۰۰کامیون ۱۰۰۰ خودروی زرهی از بین رفته یک صدم ؟ کجا سیر می‌کنی ؟ شما از همونایی که میگن تورم رو به تک رقمی شدنه؟ دنیای موازیتون کجاست؟!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۰۰:۱۴

دقیقا موافق هستم اگه روسیه واقعا قصد گرفتن اوکراین داشت در عرض یک ما می‌گرفت قصد روسیه فرسایش ناتو هستش فقط همین که تا به حال هم موفقیت های زیادی در این رابطه داشته

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۲۰:۴۱

شما غربیهای متکبر عادت داشتین همیشه به کشورهای فقیر وجهان سومی اسلامی هرازچند گاهی زور بازو نشابدین ولی اینجا دبگه روسبه است شما حتی اگر همیتان جمع بشین نمی توای با ایران بجنگبن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۰ ۲۳:۴۰

فعلا که روسیه هر روز داره عقب نشینی میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۰۱:۰۵

روسیه درخاک خودش شکست نمی خورد ودر هیچ خاک بیگانه ای هم پیروز نمی شود .مثال در افغانستان

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۰۳:۰۳

وقتی چندین کشوربه طرفداریه اوکراین میجنگدبایدباید ان کشوررادرحدنابودی مطلق درباطلاق فروبرد تااروپاییهاازاین غلطهانکنند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۱۳:۱۰

زلنسکی یک صدام دیگر است.... و اخر عاقبت او هم همان سرنوشت صدام..... فقط این مردم عاقل اوکراین هستند که می توانند با کنار گذاشن این هنر پیشه که بوسیله ناتو کارگردنی می شود... کشورشون را نجات بدهند.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۱

این جنگ به این علت سخته که حریفشون ایرانه روسیه فقط در این جنگ به ایران سلاح میفروشه انشالا که پیروز میشیم تا اروپایی ها بفهمم تو کشور دیگه جنگ راه بیندازند چقد بده

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۲۰:۱۶

به ما چه کشور ما هشت سال جنگید همین کشورها چقدر سلاح به صدام دادن الان بزار همدیگر بکشن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۱ ۲۳:۱۵

روسیه تجربه دو جنگ جهانی رو با خودش داره...و با گروه واگنر شروع کرده به چنگ و دندان نشان دادن به اروپایی ها

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۴ ۰۴:۴۵

روسیه الان تمام منطقه را مم گذاری کرده هر مهمات که از غرب وارد منطقه اوکراین میشه باماهواره زیر نظر داری با سلاح های لیز نابود می کنی روسیه ناتو را باتلاق گرفتار کرده هیچ حمله نمی کنی فقط مرز تصرف شده را بسته

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۱۶ ۰۲:۰۶

فقظ یادمان نره که اغازجنگ برای چی بود برای زمزمه ی پیوستن اوکراین به ناتو.وبعداز یک سال ونیم ناتو جرات نداره اعلام پیوست اوکرای به ناتو رو رسمی کنه پس تااینجا شکست خورده .