• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402051508895
  • منبع : نمایندگی سمنان

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان:دستاوردهای جهاددانشگاهی به جامعه معرفی شود

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان:دستاوردهای جهاددانشگاهی به جامعه معرفی شود

ایسنا/سمنان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار است خواستار معرفی بیشتر این نهاد و دستاوردهای کم نظیر آن به جامعه و خصوصا جامعه دانشگاهی در سطح کشور و خصوصا در استان شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا کهساری، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به فرمان امام راحل از این نهاد به عنوان یک نهاد برآمده از متن انقلاب نام برد و اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از رویش های ارزشمند انقلاب است.

وی با تمجید از خدمات جهاددانشگاهی در استان و خصوصا فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در سطح ملی و استانی منشا خدمات زیادی بوده که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی است گفت: جهاد دانشگاهی مظهر تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر در تقابل با طرح ها و مکرهای شیطانی دشمان است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان سمنان ادامه داد: جهاد دانشگاهی یکی از دهها ارگان و نهاد تازه تاسیس در انقلاب اسلامی است که با هدف مقدس ترویج فرهنگ دینی و ایجاد رابطه بین دانشگاه و صنعت ونیز توسعه مراکز علمی و پژوهشی ایجاد شده است .

وی گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و مأموریت‌های مقدسی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده این نهاد گذاشته، می‌تواند مأمن و پناهگاهی مورد اعتماد جوانان در حال تحصیل یا فارغ التحصیلان، مخترعان، پژوهشگران و یا صنعتگران و... باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در مسئله یابی در امور پژوهشی و صنعتی و سپردن آن به اهل پژوهش و صنعت در جهت حل مسائل می‌تواند نقش برجسته و واسطه‌ای مورد اعتماد بین دانشگاه و صنعت باشد، اظهار کرد: باعنایت به اینکه جهاد دانشگاهی یک انقلابی است مأموریت‌های آن توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کهساری افزود: اهداف ارزشمندی در راستای تعالی و رشد جامعه اسلامی برای این نهاد مقرر شده که در این راستا به نظر می‌رسد جهاد دانشگاهی باید مظهر تلاش و کوشش خستگی ناپذیر در تقابل با طرح ها و مکرهای شیطانی دشمن باشد تا معنای حقیقی جهاد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند محقق شود.

وی تلاشهای جهادی جهادگران جهاد دانشگاهی را ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: این نهاد انقلابی گامهای بلندی را در راه محقق کردن اهداف تعریف شده برداشته اما برای رسیدن به قله مطلوب فاصله دارد که امید است با تلاش بیشتر جهادگران جهاد دانشگاهی، جامعه اسلامی به ویژه جامعه دانشگاهی نظاره گر تلاش و موفقیت و درخشش بیشتر این نهاد ارزشمند باشد تا زمینه ایجاد و افزایش امید همراه با ایمان و عمل را دربین جوانان روز بروز بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha