• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402052918684
  • خبرنگار : 71610

امیل لحود: سوریه در پیروزی ژوئیه سهیم بود/پیروزی مقاومت حتمی است

امیل لحود: سوریه در پیروزی ژوئیه سهیم بود/پیروزی مقاومت حتمی است

رئیس جمهوری اسبق لبنان در سخنانی گفت که دولت سوریه در پیروزی لبنان در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ ایفای نقش کرد و مقاومت امروز در مسیر پیروزی بر دشمن صهیونیستی و حامیان آن قرار دارد.

به گزارش ایسنا، امیل لحود، رئیس جمهوری اسبق لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «الوطن» سوریه در این باره اظهار داشت: پیروزی راهبردی، سیاسی و اخلاقی که در ژوئیه ۲۰۰۶ به دست آمد، ادعایی را که دشمن اسرائیلی برای چندین دهه درباره «ارتش شکست ناپذیرش» بیان کرده بود، از بین برد و ما آن را به طور جدی شکست دادیم و درستی معادله طلایی که ایجاد کردیم یعنی «ارتش، مردم و مقاومت» تایید شد. ما اصرار داشتیم که آن را به عنوان یک دکترین، چه در نهاد نظامی و چه در سطح ملی، در زمان تصدی ریاست جمهوری بکار ببریم و به توسعه این استراتژی ادامه دادیم تا اینکه در سال ۲۰۰۰ به خروج و آزادسازی و در سال ۲۰۰۶ به پیروزی منتهی شد.

امیل لحود در رابطه با نقش سوریه در پیروزی لبنان نیز تأکید کرد: حافظ اسد رئیس جمهوری فقید و سپس بشار اسد رئیس جمهوری فعلی سوریه با حمایت از مقاومت در سطوح مختلف و به ویژه ایستادگی در برابر توطئه علیه آن در جهان عرب و جهان و همچنین متأسفانه در داخل کشور، سهم قابل توجهی در دستیابی به این پیروزی داشتند.

وی افزود: سوریه در جنگ ۲۰۰۶ علاوه بر جنبه انسانی که آوارگان لبنان را پذیرفت و آنها را در طول دوره تجاوز در آغوش گرفت، با قرار دادن انبارهای تسلیحاتی ارتش خود در اختیار مقاومت، مستقیماً به این پیروزی کمک کرد.

رئیس جمهوری اسبق لبنان همچنین به نقش ایران اشاره کرد و گفت: ما همچنین نقشی که ایران نه تنها در این جنگ، بلکه در کل مسیر مقاومت از بدو تأسیس تاکنون داشته است، نادیده نمی‌گیریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص روش‌های جدید دشمن برای جبهه نبرد با مقاومت لبنان نیز تاکید کرد: دشمن اسرائیلی دریافته است که دیگر نمی‌تواند از نظر نظامی پیروز شود، بنابراین تصمیم گرفته است از روش جدیدی استفاده کند که تلاشی برای از بین بردن وحدت داخلی چه در لبنان و چه در سوریه است. مایه تاسف است که در لبنان موفق شد و از یک سلاح مرگبار استفاده کرد و این سلاح هدف قرار دادن معیشت و زندگی و تحریک از طریق کمپین‌های برنامه‌ریزی شده است که منجر به وضعیت بسیار خطرناکی در سطح ملی شد.

لحود ادامه داد: در رابطه با سوریه نیز بزرگترین حمله از طریق تامین مالی بی‌سابقه گروه‌های تکفیری و تروریستی بود، اما این کشور پس از حدود 10 سال جنگ به لطف رهبری حکیمانه که متوجه توطئه شده بود، ایستادگی کرد و پیروز شد و در این راه به یک ارتش ملی معتقد و متحدان راهبردی مانند روسیه، ایران و مقاومت که هر یک نقش فعال و ستودنی داشتند، تکیه کرد.

وی ادامه داد: مقاومت علی‌رغم وضعیت بد لبنان، حداکثر آمادگی نظامی خود را حفظ کرد و حتی سلاح و قدرت بازدارندگی خود را تا آنجا توسعه داد که به یک نیروی تهاجمی بزرگ تبدیل شد، ما به یک پیروزی اجتناب‌ناپذیر خواهیم رسید، این پیروزی نه تنها بر دشمن اسرائیلی است، بلکه دیر یا زود در برابر کسانی خواهد بود که از آن حمایت می‌کنند و زمان آنچه را که ما می‌گوییم، ثابت خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha