• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402061208091
  • خبرنگار : 71592

تحرکات گسترده مصر برای جلوگیری از تشدید تنش صهیونیست‌ها در غزه

تحرکات گسترده مصر برای جلوگیری از تشدید تنش صهیونیست‌ها در غزه

با شدت گرفتن تهدیدهای گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، مصر و آمریکا تحرکات گسترده‌ای را برای جلوگیری از تنش آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام بلندپایه مصری به پایگاه «العربی الجدید» گفت که دولت آمریکا در چند روز اخیر تماس‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را با کشورهای منطقه و در رأس آنها مصر برای جلوگیری از تنش در شرایط کنونی آغاز کرده است.

این مقام مصری که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که مقامات ارشد آمریکایی در تماس‌های مکرر با مقامات مصری از آنان خواسته‌اند که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را به توقف عملیات در کرانه باختری متقاعد کنند به خصوص که نشانه‌های تلاشی «عامدانه» برای تنش در جبهه لبنان هم دیده می‌شود.

این منبع افزود: قاهره در این باره اقداماتی انجام داده و از جمله اسرائیل را متقاعد کرده که برنامه ترور «صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی حماس را که در لبنان به سر می‌برد متوقف کند.

به گفته این منبع، دستگاه اطلاعات مصر از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که به اظهارات تنش‌زا پایان دهند و هرگونه عملیات نظامی در خارج از کرانه باختری را متوقف کنند و از هرگونه ترور رهبران بلندپایه حماس و جهاد اسلامی دست‌کم در خارج کرانه باختری خودداری کنند.

همچنین مقامات مصری در تماس‌های خود با طرف‌های فلسطینی تأکید کرده‌اند که موضوع ترور العاروری بسیار جدی است و تل‌آویو وی را مسؤول ناامنی‌ها در کرانه باختری می‌داند و در پی این پیام‌ها تدابیر حفاظتی برای العاروری تشدید شده است.

این همه در حالی است که رسانه رسمی عبری (کان) روز جمعه در گزارشی تأکید کرد که دستگاه امنیتی اسرائیل در حال بررسی اقدام نظامی در نوار غزه است.

در این گزارش، آمده که رژیم صهیونیستی ۲۱ گردان را به کرانه باختری اعزام کرده که معنای آن افزایش دو برابری نیروهای نظامی این رژیم در این منطقه است.

این شبکه همزمان گزارشی مفصل درباره صالح العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، منتشر کرد و وی را مسؤول عملیات گروه‌های مقاومت در کرانه باختری دانست.

هفته گذشته نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سران حماس را به «پرداختن هزینه» تهدید کرد.

این در حالی است که روز شنبه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جلسه‌ای مشترک با صالح العاروری و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، در لبنان برگزار کرد.

در این دیدار سه جانبه بین رهبران مقاومت فلسطین و سید حسن نصرالله، آخرین تحولات سیاسی و میدانی منطقه به ویژه فلسطین مورد بررسی قرار گرفت و ارزیابی مشترکی از وضعیت کرانه باختری و تشدید فعالیت‌های مقاومت در این منطقه و نیز آخرین تهدیدات رژیم صهیونیستی انجام شد.

یک روز پیش از آن، نیز نشست مشترک سه جانبه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیروت برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات فلسطین و جبهه مقاومت مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این نشست ضمن اظهار خرسندی از دیدار مشترک با برادران حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت در روند مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین علیه اشغالگری صهیونیستی، نقش حماس و جهاد و تلاش‌های وحدت بخش آنان بسیار تعیین کننده بود و در حمله اخیر دشمن صهیونیستی به غزه نیز اعلام تشکیل اتاق مشترک میان مقاومت از جمله حماس و جهاد، نشان دهنده حرکت هوشمندانه مقاومت در مبارزه علیه دشمن غاصب صهیونیستی است.

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین نیز در این نشست مشترک، ضمن قدردانی مجدد از حمایت قاطع و مؤثر جمهوری اسلامی ایران از مقاومت ملت فلسطین، از دستاوردهای روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی و سیاست خارجی ابراز خرسندی کردند و بر عزم و اراده شکست ناپذیر گروه‌های مقاومت و ملت فلسطین برای ادامه مبارزه تا شکست کامل رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین تاکید نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha