• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۴
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402061208240
  • خبرنگار : 71661

/گزارش/

استراتژی روسیه برای مشغول نگه‌داشتن نیروهای اوکراین در جبهه شمال

استراتژی روسیه برای مشغول نگه‌داشتن نیروهای اوکراین در جبهه شمال

آسوشیتدپرس گزارش داد روسیه سعی دارد با سرگرم کردن نیروهای اوکراین در شمال شرق، راه کی‌یف را برای تقویت قوایش در جبهه جنوب که برای ضدحمله مهم‌تر است، دشوار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، روسیه در منطقه شمال شرقی اوکراین فشار شدیدی اعمال کرده و دائما در حال حمله است. مسکو این کار را با هدف مشغول نگه داشتن نیروهای اوکراینی در این منطقه انجام می‌دهد تا آن‌ها نتوانند به جبهه جنوبی در ضدحمله بپیوندند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این باعث شده تا سرعت ضدحمله اوکراین بیش از پیش کاهش یابد، عملیاتی که قبل از این هم به دلیل استحکامات دفاعی گسترده روسیه و میدان‌های مین وسیع، پیشروی کندی داشت.

روسیه می‌داند که زمان به نفع اوکراین نیست و در این جنگ فرسایشی، مسکو دست‌بالا را دارد، پس سعی دارد تابستان را سپری کند تا در زمستان، سرمای هوا و نامناسب بودن زمین برای انتقال تجهیزات سنگین مانع جدیدی برای پیشروی نیروهای اوکراینی باشد.

تا اینجای کار، تلاش کی‌یف برای پس گرفتن قلمرو خود دستاورد کم و تلفات بالایی داشته و این در حالی است که تا شروع فصل سرما، تنها چند هفته باقی مانده است.

اوکراین در حال حاضر چنین استنباط می‌کند که نبردهای شمال شرقی، ‌مخصوصا در نزدیکی شهر کوپیانسک در منطقه خارکیف و همچنین جنگل‌های نزدیک لیمان، جبهه اصلی عملیات‌های تهاجمی روسیه هستند.

از سوی دیگر، کی‌یف عملیات ضدحمله خود را بر بازپس‌گیری مناطق جنوب اوکراین و رسیدن به دریای آزوف متمرکز کرده است. اوکراین هرگز اهداف نهایی خود از ضدحمله را بیان نکرده، اما قصد دارد با رسیدن به دریای آزوف، پل زمینی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، تخریب کرده و خطوط تدارکات روسیه را مختل کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. از این رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد.

این پل در سال ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد و گفته می‌شود که هزینه ساخت آن ۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

بندر سواستوپول در شبه‌جزیره کریمه خانه ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی بوده و این پل شاهراهی برای انتقال سوخت، مواد غذایی و دیگر محصولات به این منطقه است.

این پل همچنین یک مسیر ارتباطی حیاتی برای انتقال نیروهای روسیه در آغاز حمله به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بود و در تصرف مناطق خرسون و زاپوریژیا نقشی اساسی ایفا کرد.

در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که روسیه همزمان با سرگرم کردن نیروهای اوکراینی در جبهه شمال شرقی، این فرصت را داشته تا خطوط دفاعی خود در جنوب را تقویت کند، ‌از جمله با مین‌گذاری‌های گسترده.

اولکساندر سیرسکی، فرمانده نیروهای زمینی اوکراین گفت که نیروهای روسیه در هر دوجبهه کوپیانسک و لیمان در حال تجدید قوا هستند و تسلیحات جدیدی هم در این جبهه‌ها مستقر کرده‌اند. پیشروی نیروهای روسیه در این جبهه نه‌تنها فرصت تجدید قوا را از نیروهای اوکراین در جبهه جنوبی می‌گیرد، بلکه یک منطقه حائل برای افزایش امنیت خطوط تدارکات کرملین ایجاد می‌کند.

یک سرباز اوکراینی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به طاقت‌فرسا بودن جنگ گفت: باور کنید همه از جنگ خسته شده‌ایم.

دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین اخیرا در اسپانیا در واکنش به انتقادات گسترده از ضدحمله اوکراین گفت: این مانند تف کردن به صورت سربازانی است که هر روز جان خود را فدا می‌کنند. به همه منتقدان توصیه می‌کنم که خفه‌خون بگیرند و خودشان بیایند اینجا و یک سانتی‌متر مربع از خاکی که روسیه تصرف کرده را آزاد کنند!

او در ادامه گفت: این عملیات با در نظر گرفتن همه جوانب و میزان حمایت‌ها، به بهترین نحو ممکن در حال پیشروی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha