• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402061409303
  • خبرنگار : 71579

استاندار کربلا: خانه‌های مردم به موکب و هیات حسینی تبدیل شده است

استاندار کربلا: خانه‌های مردم به موکب و هیات حسینی تبدیل شده است

استاندار کربلا با اشاره به حضور بی‌سابقه زائران در اربعین امسال تاکید کرد که منازل اهالی کربلا به موکب و هیات حسینی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از الفرات‌نیوز، نصیف الخطابی، استاندار کربلا در اظهارتی گفت که کربلای معلی از چند روز پیش شاهد حضور میلیونی و بی‌سابقه زائران است.

وی گفت که تا این لحظه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از خارج عراق وارد این کشور شده‌اند و انتظار می‌رود که تعداد زائران امسال بیش از سال‌های گذشته باشد.

الخطابی تاکید کرد که دوربین‌ها و مقرهایی در اختیار داریم که تعداد زائران را شمارش می‌کند و زیارت اربعین امسال زود آغاز شد و قبل از ۱۵ صفر به اوج خود رسید و خانه‌های مردم کربلا به مواکب و هیات‌های حسینی تبدیل شد.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه ظرفیت هتل‌های این شهر به ۷۰ هزار تخت می‌رسد، گفت: تعداد زائران امسال به ۵ میلیون و نیم خواهد رسید و ما به هتل و مهمانسراهای دولتی و تشویق به گردشگری در کربلا نیاز داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که کربلا به زیرساخت‌ها، راه‌ها و پل‌ها برای زیارت‌های میلیونی نیاز دارد.

الخطابی افزود: علیرغم تعداد گسترده زائران، حمل و نقل در این شهر به‌صورت روان درحال انجام است.

این مسئول عراقی با توصیف کردن کربلای معلا به «مادر زیارت‌های میلیونی» تاکید کرد: تا ۱۰ سال آینده تعداد زائران اربعین به ۴۰ تا ۵۰ میلیون زائر خواهد رسید.

استاندار کربلا اخیرا نیز در گفتگویی تلویزیونی آمار کلی زائرانی را که از زمان آغاز زیارت اربعین تا روز یکشنبه وارد استان کربلا شده‌اند، ۱۴ میلیون تن اعلام کرد.

الخطابی اظهار کرد: زیارت اربعین سال جاری بزرگترین زیارت در طول چند سال اخیر است.

استاندار کربلا در ادامه گفت: نخست وزیر (محمد شیاع السودانی) به صورت مستقیم بر برنامه‌های زیارت اربعین نظارت دارد، هیات حج نیز به دستور ایشان هزار دستگاه اتوبوس را به جابه‌جایی زائران در محور جنوبی اختصاص داد.

او تاکید کرد: همچنین به دستور نخست وزیر امکانات تمامی استان‌ها برای جابه‌جایی زائران به کار گرفته شدند و هر خانه‌ای در کربلا به یک موکب و هیات تبدیل شده است.

الخطابی افزود: در حال حاضر ۲۸ هزار موکب حسینی به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار کربلا با اشاره به اینکه با وجود تعداد بالای زائران، حرکت آنها بسیار روان است، از زائران خواست از مسیرهای اختصاص داده شده به آنها رفت‌وآمد کرده و از مسیر عبور خودروها و وسایل نقلیه عبور نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۴ ۱۲:۰۸

از زندگی بشر و وضعیت جامعه در زمان ظهور امام زمان(ع) روایات زیادی هست که همه با هم مهربان می شوند و همه با هم در همه چیز شریک می شوند وهیچ نیازمند و هیچ گرسنه ای پیدا نمی شود امنیت همه گیر می شود و تمام دشمنی ها تبدیل به دوستی و مودت بین انسانها مبدل می شود و همۀ مشکلات اقتصادی اجتماعی و...و... در بین ابنای بشر حل می شود و این را عده ای غیر ممکن می دانند در حالی که اگر به اربعین با نشانه های ظهور دقت شود نمونه ای کوچک از جامعۀ مهدوی است که تمام اقوام و زبانها و.....را محور امام(ع) که در امتداد ظهور است بالعینه و با دقت می توان مشاهده کرد درست کردن چنین جامعه ای غیرممکن نیست فقط حول محور امام معصوم(ع) بودن در ایجاد آن نقش اساسی دارد..........