• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061510059
  • خبرنگار : 71984

مقام روس: عقب‌نشینی از «روبوتین» تاکتیکی بود

مقام روس: عقب‌نشینی از «روبوتین» تاکتیکی بود

یک مقام منصوب روسیه می‌گوید عقب‌نشینی نیروهای این کشور از روستای روبوتین در منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین، «تاکتیکی» بوده است.

به گزارش ایسنا، نیروهای اوکراینی که از ابتدای ضدحمله خود در حدود سه ماه پیش موفق به تصرف روستای روبوتین نشده بودند، حدود ۲ هفته پیش تسلط خود را بر این روستا در جنوب این کشور اعلام کردند.

تصرف این روستا به نوعی به یک اقدام حیثیتی برای اوکراینی‌ها تبدیل شده بود چراکه آن‌ها از مدت‌ها پیش قصد بازپس‌گیری روبوتین را داشتند اما در اولین تلاش‌ها، تجهیزات نظامی ساخت ناتو آن‌ها از جمله تانک‌های آلمانی «لئوپارد» و نفربرهای آمریکایی «برادلی» با آتش بالگردهای «تمساح» روسیه نابود شدند.

«یوگنی بالیتسکی» یک مقام منصوب روسیه در منطقه زاپوریژیا امروز (چهارشنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی تایید کرد نیروهای روس به دلایل تاکتیکی از این روستا عقب‌نشینی کردند.

بالیتسکی در این‌باره به شبکه آربی‌سی روسیه گفت: «ارتش روسیه به دلایل تاکتیکی این روستا را ترک کرد چراکه ماندن در سطح صاف، وقتی که راهی برای سنگرگرفتن وجود ندارد، معنایی ندارد. پس ارتش روسیه به مناطق مرتفع رفت».

مقام روس: عقب‌نشینی از «روبوتین» تاکتیکی بود
تصاویر هوایی از روبوتین پس از هفته‌ها درگیری
مقام روس: عقب‌نشینی از «روبوتین» تاکتیکی بود
اروستیا روبوتین و اوضاع میدانی در بخشی از جبهه جنوبی اوکراین

خبرگزاری رویترز نوشت ارتش روسیه پیش از این عقب‌نشینی از روبوتین در تاریخ ۲۸ آگوست را تایید نکرده بود. 

پس از ۱۸ ماه از آغاز ضدحمله با انواع تجهیزات غربی، اوکراین مدعی است از اولین خط دفاعی روسیه عبور کرده در خط مقدم جبهه جنوب عبور کرده است.

با این حال، روسیه می‌گوید ضدحمله روسیه با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۶ ۱۰:۴۵

ارتش روسیه تسلیمممممم

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۶ ۱۹:۲۱

البته در این عقبدنشینی تاکتیکی هزاران کشته داده و صدها تانک و خودرو هم از دست داد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۲:۲۲

مقام روس اگه اینو نگه چی میخواد بگه .

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۳:۱۶

سلام.روسیه میتونه موشک‌های اتمیشو وموشک اتمی سارمات رو در برینگ جایی که مرز مشترک روسیه وآمریکاهست استقراربده تادرنزدیکترین محل به آمریکا قراربگیرد. چون آمریکادورتادور روسیه سلاحهای اتمی مستقرکرده‌.تنگه برینگ یکی ازبهترین جاهاست همچنین قطب شمال وهمچنین بازیردریایی دراقیانوس اطلس وآرام وهمچنین خلیج مکزیک .اماتنگه برینگ فوقالعاده عالیه برای مستقرکردن موشک اتمی.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۳:۴۴

بله تاکتیکی بود.تو گفتی و ما هم باور کردیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۴:۴۰

روسیه ابر قدرت در برابر اکراین که هیچ وقت هیچ ادعایی نداشته داره به زانو در میاد ،ارتش روسیه یه ارتش شکست خورده هستش که در برابر ارتشهای مجهز غرب حرفی برا گفتن نداره

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۶:۱۴

با سلام . صلخ در اوکراین به نفع ایران است چون کریدوذ شمال و جنوب فعال می شود و چین و هند براحتی می توانند کالا و اجناس خود را به اروپا صادر کنند و سازی به خارو میانه و کشورهای عربی نداشته باشند

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۸:۱۵

چه کلمه آشنا. صدام ملعون تمام شکستهایش ازرزمندگان مارا عقب نشینی تاکتیکی اعلام میکرد

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۱۸:۴۱

آها بعد سه ماه یادشون افتاده روستا صافه و بعد باید برن بجاهای مرتفع.خخخخخخخخ

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۷ ۲۱:۴۴

حتی اگر نصف روسیه را تا حالا تصرف کرده بودند تعجبی نداشت چرا که این حجم از سلاح و تجهیزات اگر ب دست یک گردان از نیروهای محوره مقاومت داده میشد ظرف یک هفته نصف ایالات متحده را تصرف میکردند ،✌️✌️✌️✌️ تازه اون تعداد تلفاتی که نیروهای اوکراینی متحمل شدند ب نصف روسیه هم نمی ارزه !!!!!! چه بلایی امریکایا سره اوکراین و مردم این کشور اوردند تاریخ بازگو خواهد کرد و جهان تکان خواهد خورد