• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402061610232
  • خبرنگار : 71402

ریابکوف: تحویل مهماتی با اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین یک اقدام جنایتکارانه است

ریابکوف: تحویل مهماتی با اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین یک اقدام جنایتکارانه است

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در خاک بلاروس طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در بیشکک به خبرنگاران گفت: استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس طبق برنامه زمانی انجام می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به آن اشاره کرد. تاکنون چندین مرحله ایجاد زیرساخت مناسب یا تجهیزات حامل‌های مربوطه طی شده است. ما این کار را ادامه می‌دهیم.

سرگئی ریابکوف همچنین گفت که روسیه از حفظ تماس با ایالات متحده در مورد هیچ موضوعی خودداری نمی‌کند.

این دیپلمات روس گفت که روسیه و ایالات متحده به بحث در مورد طیف وسیعی از موضوعات مربوط به موارد بشردوستانه، پرونده‌های ویزا، عملکرد نمایندگی‌های خارجی، خدمات کنسولی برای شهروندان در سطوح کاری ادامه می‌دهند. در عین حال، ریابکوف گفت که به دلیل «عدم تمایل آمریکا به بحث در مورد موضوعاتی که بدون روسیه و دور زدن روسیه بررسی آنها بی‌معنی است، بین طرف‌ها گفت‌وگوی مهمی وجود ندارد.»

ریابکوف به خبرنگاران در بیشکک گفت: ما از همین جا پیش می‌رویم. هیچ ابتکاری از سوی کشورمان در زمینه توسل به آمریکایی‌ها که بیایید درباره این یا آن موضوع بحث کنیم، انتظار نمی‌رود خبری در این راستا نخواهد بود. اما تماس‌هایی در بسترهای بین‌المللی و در قالب‌های چندجانبه وجود دارد. این کاملا طبیعی است. حداقل ما خودمان هرگز این تماس‌ها را رد نمی‌کنیم.

سرگئی ریابکوف همچنین با اشاره به تصمیم ایالات متحده در مورد تحویل مهماتی با اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین گفت، تحویل چنین تسلیحاتی به اوکراین یک اقدام جنایتکارانه است.

ریابکوف به خبرنگاران گفت: تحویل تسلیحاتی با اورانیوم ضعیف‌شده، فقط یک گام تشدیدکننده نیست، بلکه بازتاب بی‌توجهی ظالمانه واشنگتن به پیامدهای زیست محیطی استفاده از این نوع مهمات در یک منطقه جنگی است. در واقع، این یک عمل مجرمانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha