• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402062012882
  • خبرنگار : 71659

حزب الله: تنها طرف ذی‌نفع از درگیری‌های عین الحلوه، دشمن صهیونیستی است

حزب الله: تنها طرف ذی‌نفع از درگیری‌های عین الحلوه، دشمن صهیونیستی است

حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف درباره تشدید درگیری‌ها در عین‌الحلوه اعلام کرد که تنها طرف ذی‌نفع از این درگیری‌ها، دشمن صهیونیست است.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان امروز (دوشنبه) همزمان با تشدید درگیری‌ها در اردوگاه فلسطینی «عین‌الحلوه» در جنوب لبنان که تاکنون هشت کشته و حدود ۱۳۰ زخمی برجای گذاشته است، بیانیه‌ای صادر و بر مخالفت خود با این درگیری‌ها ولزوم توقف هرچه سریعتر آن تأکید کرد.

به گزارش المنار، در این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیست تنها طرف ذی‌نفع درگیری‌های عین‌الحلوه است و این ملت فلسطین هستند که بزرگترین متضرر خواهند بود.

حزب‌الله افزود: درست در شرایطی که مبارزان مقاومت فلسطین بزرگترین حماسه‌ها را برای آزادسازی خاک فلسطین به راه می‌اندازند، این درگیری بی‌معنی در اردوگاه عین الحلوه شکل می‌گیرد.

مقاومت لبنان افزود: ما خواستار آتش‌بس فوری و تعهد به تمام مکانیسم‌های راه‌حلی هستیم که در چارچوب اقدام ملی فلسطین با هماهنگی سرویس‌های امنیتی لبنان درمورد آن توافق شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: ما صراحتا اعلام می کنیم که با این درگیری ها قاطعانه مخالف هستیم و از همه تلاش‌های همه طرف‌ها برای پایان دادن قاطع به این درگیری‌ قدردانی می‌کنیم.

با وجود تلاش‌ها برای آتش‌بس در اردوگاه «عین‌الحلوه» فلسطین در جنوب لبنان که از روز شنبه از سرگرفته شد، درگیری‌ها نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه افزایش یافته است. این درگیری‌ها تاکنون، هشت کشته و ۱۲۸ زخمی برجای گذاشته که پنج تن از زخمی‌ها از نیروهای ارتش لبنان هستند.

این درگیری‌ها درحالی ازسر گرفته شده است که الجزیره جمعه اعلام کرده بود، توافق آتش‌بس در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در جنوب لبنان در نتیجه رایزنی‌های ارتش لبنان و نمایندگانی از جنبش‌های فتح و حماس منعقد شده است.

پنج‌شنبه شب درگیری‌های شدیدی میان جنبش فتح و طرف‌های دیگر در دو منطقه البرکسات و بستان القدس رخ داد که به زخمی شدن چند تن انجامید. این درگیری‌ها پس از آن شکل گرفت که پنج شنبه دو بمب در اردوگاه عین الحلوه منفجر شد.

ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گروه‌ موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه که هشتم مرداد ماه گذشته رخ داد، بهانه آغاز این درگیری‌ها شده بود.

 این فرمانده امنیتی مجروح شد، اما یک پناهجوی فلسطینی به نام «عبد فرهود» از اعضای گروه موسوم به «الشباب المسلم» کشته و شش نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha