• جمعه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402062414976
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان:

شرایط بارشی در هرمزگان مهیا نیست

شرایط بارشی در هرمزگان مهیا نیست

ایسنا/هرمزگان کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: امروز با توجه به فعالیت سامانه فصلی ناپایداری هایی در وضعیت جوی و دریایی استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در ساعات ابتدایی صبح امروز در جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پیش بینی شده بود.

مجتبی حمزه‌نژاد بیان کرد: امروز و فردا (شنبه ۲۵ شهریور) وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز و با شدت کمتر در شرق خلیج فارس سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در مناطقی از دریای عمان و تنگه هرمز در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی، اما با شدت کمتر تا روز یکشنبه ۲۶ شهریور تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به مواج بودن دریا طی این مدت توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

حمزه نژاد اضافه کرد: هم چنین در این مدت با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی، مناطق غربی خلیج فارس (محدوده خوزستان و بوشهر) نیز مواج پیش بینی می‌گردد؛ بنابراین توصیه می‌شود کشتی‌های تجاری تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاه تگرگ و احتمال تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

حمزه نژاد توصیه کرد، از رفتن به مناطق مرتفع و تردد درحاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود. در پاره‌ای نقاط غربی و مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، افزایش لحظه‌ای سرعت باد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در این مدت، نوسانات دمایی بین ۱ تا ۲ درجه سلسیوس مورد انتظار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha