• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402070503472
  • خبرنگار : 71660

آلمان ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را متوقف کرده است

آلمان ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را متوقف کرده است

آلمان ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به اوکراین را فعلا متوقف کرده است زیرا کار با این نوع از تسلیحات، حضور افراد متخصص آلمانی در اوکراین را می‌طلبد و در نتیجه برخی مقامات می‌ترسند که شاید همین مسئله برلین را به «رویارویی مستقیم با روسیه» نزدیک‌تر کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: این نوع از تسلیحات آلمانی به اوکراین کمک خواهد کرد تا موجودی موشک‌های دوربرد خود را افزایش دهد و از طرفی ضدحمله کُند اوکراین را تقویت خواهد کرد تا این کشور حملاتی را در مناطق تحت کنترل روسیه جهت انهدام مراکز فرماندهی و انبار تسلیحاتی انجام دهد.

این روزنامه آمریکایی می‌گوید: تاروس آلمانی با موشک‌های «سایه طوفان» انگلیس و موشک «اسکالپ» فرانسه برابری می‌کند. این موشک برای تخریب زیرساخت‌هایی نظیر پل کرچ، تنها راه ارتباطی میان روسیه و کریمه، طراحی شده است.

مقامات آلمانی گفتند، دولت ائتلافی سه حزبی آلمان با تحویل موشک‌های تاروس طبق اصول پیشنهادی موافقت کرده بودند اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مانع این اقدام شده و نگرانی‌هایی از جمله سفر پرسنل‌های آلمانی به اوکراین برای سرویس‌دهی و کار با این سلاح پیچیده را مطرح کرده‌ است.

مقامات آلمان می‌گویند، شولتس معتقد است که اعزام پرسنل‌های نظامی به منطقه جنگی نیازمند رای از سوی پارلمان است. صدراعظم آلمان همچنین بر این باور است که چنین اقدامی آلمان را به‌طور «عمیق‌تر» به سمت این درگیری می‌کشاند. شاید موجب «رویارویی مستقیم با روسیه» شود.

«آنتون هوفریتر» یکی از قانونگذاران ارشد حزب سبز آلمان گفت: صدراعظم باید به ممنوعیت تحویل تاروس به اوکراین پایان دهد. تردید و توجیهات فنی صرفا به تقویت باور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر اینکه می‌تواند پیروز جنگ شود، کمک و جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

سخنگوی شولتس صراحتا اعلام کرد که «هیچ برنامه‌ای» برای تحویل قریب‌الوقوع موشک‌های تاروس به اوکراین وجود ندارد.

برخی مقامات آلمانی می‌گویند تا زمانی که آمریکا تسلیحات مشابهی به اوکراین ارسال نکند، تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین نمی‌تواند تصویب شود.

مقامات آلمانی تاکید کردند که اگر تحویل تاروس به اوکراین تصویب شود، برد این موشک‌ها «کوتاه» خواهد شد تا از خطر برخورد با روسیه جلوگیری شود. هنوز مشخص نیست که آیا برلین به کی‌یف اجازه خواهد که مناطقی را در کریمه مورد هدف قرار دهد یا خیر.

روزنامه وال استریت ژورنال در پایان تاکید می‌کند: حتی اگر تحویل تاروس به اوکراین به‌زودی تصویب شود، احتمالا زمان زیادی خواهد برد تا اوکراین آن‌ها را مستقر کند و دلیلش این است که ناوگان هواپیماهای جنگی اوکراین که متعلق به دوران شوروی است، برای حمل موشک باید به‌روز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha