• سه‌شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402072517435
  • خبرنگار : 71460

لالوویچ و شاهزاده‌های اردن و موناکو عضو IOC ماندند

لالوویچ و شاهزاده‌های اردن و موناکو عضو IOC ماندند

شاهزاده آلبرت دوم موناکو بار دیگر به عنوان عضو کمیته بین‌المللی المپیک انتخاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت RBC روسیه، در ادامه انتخابات بخش های مختلف کمیته بین‌المللی المپیک، در مجموع ۹ عضو این نهاد مجدداً برای دوره های جدید انتخاب شدند. شاهزاده اردنی فیصل بن حسین در کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک باقی ماند و کرستی کاونتری از (زیمبابوه) نیز به این نهاد بازگشت. 

مهمترین اتفاق این بود که شاهزاده آلبرت دوم موناکو در صد و چهل و یکمین نشست این سازمان در بمبئی برای یک دوره هشت ساله مجدداً به عنوان عضو IOC انتخاب شد. شاهزاده موناکو از سال ۱۹۸۵ عضو کمیته بین المللی المپیک بوده و پنج بار در رشته  لژسواری (بابْسلِد یا سورتمه‌سُری) در بازی های المپیک شرکت کرده است.

همچنین هنری، دوک بزرگ لوکزامبورگ، نناد لالوویچ صربستانی رئیس اتحادیه جهانی کشتی، والری برزوف نماینده اوکراین و قهرمان دو دوره المپیک مجدداً برای دوره
‌های جدید در سمتشان ابقا شدند. نوال المتوکل از مراکش، گونیلا لیندبرگ از سوئد و سید شهید علی از پاکستان نیز  برای دوره‌های جدید که می‌تواند تا ۸ سال طول بکشد نیز انتخاب شدند.

جراردو ورتاین (آرژانتین) و لوئیس مجیا اویدو (جمهوری دومینیکن) نیز مجدداً برای یک دوره چهار ساله انتخاب شدند.

پیش از این چند تن از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک در نشست این سازمان در هند پیشنهاد کردند که توماس باخ پس از پایان دومین دوره ریاست خود در سال ۲۰۲۵ استعفا ندهد و به کارش ادامه دهد.  کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که این موضوع در جلسه آینده در کمیته اجرایی مطرح خواهد شد.

باخ در سال ۲۰۱۳ به مدت هشت سال رئیس کمیته بین‌المللی المپیک شد و سپس برای یک دوره جدید چهار ساله در این سمت باقی ماند. البته ویالبه پیشنهاد کرد که باخ  تا قبل از مرگش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بماند.

در نهایت شاهزاده فیصل بن حسین (اردن) مجدداً به عضویت کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک انتخاب شد و کرستی کاونتری (زیمبابوه) قهرمان دو دوره شنای المپیک به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران به سمت قبلی‌اش بازگشت. او قبلا چند سال در این سمت فعالیت داشت.

میشل یئو، بازیگر مالزیایی که به خاطر بازی در فیلم جیمز باند شاخته شده و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای فیلم «همه چیز همه جا یکباره» بود نیز به عضویت کمیته بین المللی المپیک (IOC) درآمد.  

یئو 61 ساله علاقه زیادی به رشته ورزشی اسکواش دارد و با ژان تاد، رئیس سابق فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) ازدواج کرد. او نقش دختر جیمز باند را در فیلم فردا هرگز نمی‌میرد در سال ۱۹۹۷ بازی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha