• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081510723
  • خبرنگار : 71588

مقام فلسطینی: هیچ‌کس نباید درباره مدیریت غزه پس از جنگ صحبت کند

مقام فلسطینی: هیچ‌کس نباید درباره مدیریت غزه پس از جنگ صحبت کند

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد، هیچ‌کس حق ندارد در مورد مدیریت غزه در مرحله پساجنگ صحبت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبری روسیا الیوم، محمود الهباش، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: «ما در مقابل مردم مسؤول و نماینده مردم هستیم. غزه برای ما مانند قدس و کرانه باختری است. اجازه نمی‌دهیم هیچ‌کس درخصوص مدیریت غزه پس از جنگ صحبت کند. این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم غزه را چگونه مدیریت کنیم نه نیروهای بین‌المللی یا هیچ‌کس دیگری.»

پیشتر روزنامه عبری «معاریو» به نقل از یک مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که مسؤولیت امنیتی غزه پس از پایان جنگ بر عهده تل‌آویو خواهد بود.

این مقام همچنین اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر  کابینه اشغالگر، از ارتش خواسته‌ است تا در صورت وقوع رویدادی مشابه هفت اکتبر در کرانه باختری، طرحی را برای اقدام گسترده آماده کنند.

این مقام سیاسی با بیان اینکه «بازسازی نوار غزه کافی نیست، بلکه باید تحت یک روند جامع حذف قرار گیرد»، تصریح کرد: فرهنگ میل به کشتن یهودیان هنوز وجود دارد.

این مقام ارشد صهیونیست با اشاره به قصد کابینه اشغالگر برای استقرار دائمی نیروهای مسلح در نوار غزه، از جمله دوبرابر کردن بودجه امنیتی، گفت: «وضعیتی را نمی‌بینم که اسرائیل مسؤولیت امنیت در نوار غزه را بر عهده نگیرد.»

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) نیز اشاره کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو به دنبال به تعویق انداختن مذاکرات با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تا فردای جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است، اما ترسیم طرح خود را آغاز کرده‌ است. خطوط کلی طرح رژیم صهیونیستی شامل «کنترل امنیتی بر نوار غزه، افزایش تعداد نیروهای ارتش و استقرار دائمی در غزه و افزایش بودجه امنیتی است.»

جنگ میان رژیم صهیونیستی و فلسطین وارد سی‌ویکمین روز خود شده و ارتش این رژیم به بمباران نوار غزه با وجود نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش دامنه درگیری در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

طبق گزارش روز یکشنبه وزارت بهداشت غزه ۹۷۷۰ فلسطینی از جمله ۴۸۰۰ کودک از زمان آغاز حملات به غزه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha