• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082317314
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل امور بانوان گیلان خبر داد

تهیه شناسنامه جمعیتی گیلان/ مجمع خیرین نسل ساز راه اندازی شود

تهیه شناسنامه جمعیتی گیلان/ مجمع خیرین نسل ساز راه اندازی شود

ایسنا/گیلان مدیر کل امور بانوان گیلان، از تهیه شناسنامه جمعیتی گیلان به تفکیک شهرستان‌ها خبر داد و بیان کرد: همه شاخص‌ها، مولفه‌ها و اولویت‌های جمعیتی استان را شهرستان به شهرستان احصاء کردیم.

زهرا یعقوب نژاد امروز، ۲۳ آبان ماه در نشست تخصصی مجمع ملی فعالان جمعیت استان گیلان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش جمعیت طی سه دهه اخیر، اظهار کرد: رشد جمعیت در استان گیلان مطلوب نیست و تداوم این روند کاهشی موجب انقراض قوم گیلک تا ۵۰ سال آینده می‌شود.

وی با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه سال ۱۴۰۰، افزود: همه دستگاه ها پای کار آمدند تا این ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره قانونی را اجرایی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یک ابزار برای اهتمام دستگاه ها دانست و تصربح کرد: نباید به قانون بسنده کنیم، بلکه نیازمند فرهنگ سازی و تغییر نگاه در حوزه فرزندآوری هستیم.

یعقوب نژاد با اشاره به هشدار رهبر انقلاب درباره مسئله جمعیت از یک دهه گذشته، عنوان کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جزو اولویت های دولت سیزدهم بوده و لذا طرح تحول راهبردی جمعیت را تدوین کردیم.

وی از فعالان مردم حوزه جوانی جمعیت خواست خود را مجهز به محتواهای به روز در حوزه خانواده و فرزندآوری کنند و گفت: باید مخاطب شناسی داشته باشیم و گفتمان درست را برای انتقال محتوا و مفاهیم به کار ببریم.

مدیرکل امور بانوان گیلان هویت مادری، آینده پژوهی، هستی شناسی جنین و... را از جمله محتواهای لازم برای فعالان جمعیت دانست و یادآور شد: فعالان جمعیت بازوان اجرایی ستاد ملی جوانی جمعیت هستند و لذا باید در ستادهای شهرستانی حضور داشته باشند.

وی از تهیه شناسنامه جمعیتی گیلان به تفکیک شهرستان ها خبر داد و بیان کرد: همه شاخص ها، مولفه ها و اولویت های جمعیتی استان را شهرستان به شهرستان احصاء کردیم تا به صورت هدفمند مباحث مرتبط با فرزندآوری را دنبال کنیم.

یعقوب نژاد، یکی از اولویت های ستاد جوانی جمعیت استان را اجرای طرح نجات فرزندان سقط(نفس) دانست و تاکید کرد: ۲۹ شاخص از جمله نرخ ازدواج، نرخ باروری، نرخ فرزندآوری پس از ازدواج، فاصله فرزند اول و فرزند دوم و... را برای استان گیلان تعریف کردیم که به صورت شهرستانی مورد بررسی قرار می گیرد و راهکارهای ویژه هر شهرستان ارائه می شود.

وی خواستار راه اندازی مجمع خیرین نسل ساز در گیلان شد و اظهار کزد: در کنار مباحث فرهنگ سازی، موضوعات اقتصادی همچون پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و ودیعه مسکن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha