• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090603535
  • خبرنگار : 71145

نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم اما پس از آن، جنگ را ادامه می‌دهیم

نتانیاهو به بایدن: آماده تمدید آتش‌بس هستیم اما پس از آن، جنگ را ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از احتمال آزادی ۱۰ اسیر به ازای هر روز آتش‌بس اضافی در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت که به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آمادگی خود را برای تمدید آتش‌بس فعلی ابراز کرده‌است، اما پس از پایان آن، عملیات زمینی ارتش با قدرت کامل ازسر گرفته خواهد شد.

نتانیاهو در پیامی ویدیویی گفت: «امشب گروه دیگری از افراد ربوده شده - کودکان و زنان را باگرداندیم و وقتی این اتحاد بین خانواده‌ها را می‌بینیم، تا اعماق قلبمان متاثر می‌شویم، این صحنه روح را می‌لرزاند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه با بایدن در مورد آزادی ابیگیل ایدان، شهروند آمریکایی-اسرائیلی صحبت کرده‌است، گفت: دیدن او در کنار خودمان چقدر خوشحال کننده است، اما از سوی دیگر، متأسفانه او با واقعیت روبه‌رو خواهد شد. پدر و مادری وجود ندارد، خانواده‌ای ندارد، اما یک ملت کامل دارد که او را در آغوش می‌کشند و ما از او مراقبت خواهیم کرد و تمام نیازهایش را تامین خواهیم کرد.

نتانیاهو با اشاره به تمدید آتش‌بس چهار روزه فعلی برای آزادی اسرای بیشتر گفت: همچنین پیشنهادی وجود دارد که می‌گوید به ازای هر روز دیگر می‌توانید ۱۰ اسیر دیگر را آزاد کنید، این امر مبارکی است.

نتانیاهو همچنین به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «در پایان توافق، ما با تمام قوا برای اجرای اهداف خود باز خواهیم گشت: نابودی حماس، اطمینان از عدم بازگشت غزه به آنچه بود، و البته آزادی همه گروگان‌هایمان».

وی ادعا کرد: «پس از حضور امروز در غزه و دیدار با سربازانمان، این سربازان دلاور، ذخیره و سربازان عادی که آتش در چشمانشان بود، یقین دارم که در این ماموریت موفق خواهیم شد زیرا چاره دیگری نداریم.»

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امروز، رئیس‌جمهور جو بایدن با بنیامین نتانیاهو درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کرد. بایدن و نتانیاهو توافق کردند که به کار برای آزادی همه اسرا ادامه دهند».

کاخ سفید خاطرنشان کرد که این دو «درباره توقف درگیری‌ها و افزایش کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه بحث کردند».

کاخ سفید افزود: «رئیس‌جمهور از آزادی اسرا توسط حماس طی سه روز گذشته، از جمله یک دختر آمریکایی، استقبال کرد.»

این بیانیه می‌افزاید: دو طرف همچنین درباره توقف جنگ و افزایش کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز در غزه گفت‌وگو کردند. نخست وزیر اسرائیل از تلاش‌های خستگی ناپذیر رئیس جمهور برای کمک به میانجیگری این توافق و اجرای کامل آن تشکر کرد.

در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: نتانیاهو و بایدن توافق کردند که کار هنوز به پایان نرسیده و برای آزادی همه اسرا به کار خود ادامه خواهند داد. آنها در روزهای آینده در تماس نزدیک خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۰۹:۴۵

اسرائیل را نابود کنید و آمریکا را از خاورمیانه بیرون کنید. لطفا

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۳:۱۵

پس چطور تو خوزستان کپسول بوتان ۱۰کیلویی شده ۳۶۰ هزارتومان. اینا از صهیونیستها هم بدتر هستن.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۰:۲۱

نتانیاهو و بایدن الهی که انشاالله روزتان به شب نرسه و شبتان به صبح نکشه به درک و به اسفل السافلین واصل بشین الهی آمین

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۰:۵۲

نتانیاهو می گوید روح آدم می لرزد مردک تو روحت می لرزد تواصلا حس داری ؟!

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۱:۰۱

آزادی یک صهیونیست روحش رو به لرزه می اندازد. ولی کشتن 15000 فلسطینی براش مهم نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۱:۱۴

بایدن پیرخرفت و نتانیاهو احمق دنیا رابه آشوب کشیدند ان شاء الله بزودی بدرک واصل شوند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۱:۱۸

پدر سوخته عامل این همه کشتار است بعد میگه دیدن اسرای آزاد شده روح را می‌لرزاند.بیشرف اصلا تو روح و روان داری .هر چه دارد شیطانی و ناپسند است.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۳:۱۸

بلی وقتی انسان خودرا به خالق خوبش نزدیک کند روح شیطان میلرزد که جای خود حتی روح به جهنم میرود چون دشمن قسم خورده انسانها بالاخص انهایی که به خدا نزدیکتر شده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۵:۳۶

دوستان این امر تا زمان ظهور حضرت حجت ادامه دارد و فقط در آن زمان پیروزی حاصل می شود امید است خداوند عمر ما را تا آن زمان و زمان ظهور را تا پایان عمر ما محیا کند انشالله

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۳:۵۴

اینایاهو هم یک ساده لوحی مثل زلنسکی که آلت دست شیطان پرست بزرگ دنیا یعنی بایدن قرار گرفته چطور با این همه رسوایی باز هم دیپلماتها درسازمان ملل گول این گرگهای خون آشام را میخورند کی میخواهندوبفهمند چهار کشور آمریکا وانگلیس وفرانسه وکانادا ونوکر اینها آلمان فقط دنبال منافع شخصی هستند نه ملتی دارند ونه دولتی اینها که میبینید یک پرده نمایش است

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۴:۱۵

مرگ نتانیاهو نزدیک هست.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۵:۱۳

این مردک نتانیاهو انسان هست یا نه بعد آتش بس و کشتن ۱۵۰۰۰ نفر خرابی خانه های غزه دوباره می‌خواهد ادم کشی و جنایتکارهای خودش را ادامه دهد روحش نمیلرزد بعد آتش بس مردم ایران باید هزینه بازسازی غزه را بدهد کشورهای عربی که کمک حالیشون نیست انگار مسلمان و عرب زبان نیستن انسانیت نمیفهمن چیه باز یمنی ها و حزب اله یه شجاعتی ازخود نشان دادن انشاله که آتش بس کامل برقرار شود روزی فلسطین آزاد شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۵:۴۵

بایدن و نتانیاهو دو شرور و باعث جنگ در منطقه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۷:۴۵

احسنت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۱۸:۱۹

خدایا این دو پیر خرف و کودک کش هر چه زودتر نابودشون کن.اللهم عجل لولیک الفرج

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۰:۱۵

خون کودکان مظلوم سبب بیداری مردم دنیا از جمله اروپا و آمریکا گردید طبعا مسلمان سایزی ور این کشورها ( قاره اروپا و ام یکا ) کمتر می‌شود انشالله خون های به ناحق ریخته شده در غزه نابودی صهیونیست ها و آزادی فلسطین را بهمراه داشته باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۱:۲۲

پدر سوخته کشتار بچها روح را نمی لرزاند بی احساس بی اصل

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۱:۳۵

این بار بی بی مطمئن باشه در های واقعی جهنم به رویش گشوده خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۶ ۲۱:۴۰

اسرائیل هر وقت اراده کنه باز فلسطینی ها رو به زندان بر میگردونه و الان کاملا در غزه مستقر شده . فلسطین واقعا مظلومه حماس نباید رو دست بخوره و دستش رو برا ادامه جنگ خالی کنه ....

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۰۷:۱۷

خدا لعنتشان کند دو تروریست را درود بر حماس و مقاومت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۷ ۱۹:۴۶

ازشما آمریکاییهای مکار همه مکرها بر میآید ولی اگر دنیا عاقل باشد نباید فریب شما رو بخورن