• شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402091812897
  • خبرنگار : 50047

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

استقبال مردم خراسان شمالی از مسابقات قرآن کریم کم‌نظیر بود

استقبال مردم خراسان شمالی از مسابقات قرآن کریم کم‌نظیر بود

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با قدردانی از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی بجنورد، استقبال مردم خراسان شمالی را از این مسابقه‌ها کم‌نظیر دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی امروز (شنبه، ۱۸ آذر ماه) در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: از استقبال بی‌نظیر مردم خراسان شمالی شگفت‌زده شدیم، چنین استقبالی نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: دولت سیزدهم به فرهنگ قرآنی اهتمام ویژه‌ای دارد و برای بسط این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

خاموشی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر گستردگی فرهنگ قرآنی در جامعه است، گفت: محافل قرآنی شب‌های جمعه در شهرستان‌ها و امامزاده‌ها برگزار شوند.

در پایان این دیدار، از سوی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پیشنهاد شد مسابقات سراسری قرآن کریم نوجوانان سال آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود.

خاموشی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان‌ شمالی گفت: هر سال باید به رونق فعالیت‌های قرآنی افزوده شود تا در جهان به‌عنوان یک کشور قرآنی مطرح شویم، هرچند تاکنون نیز اتفاق‌های خوبی رخ داده است.

استقبال مردم خراسان شمالی از مسابقات قرآن کریم کم‌نظیر بود


وی ادامه داد: مسؤولان با پشتیبانی و حضور پررنگ خود موجب پرچمداری خراسان شمالی در برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم شدند. 

وی با بیان اینکه روند برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم را از طریق رسانه ملی دنبال می کردم، اظهار کرد: هدف و رسالت ما این است که در نقاط مختلف کشور، این مسابقات برگزار شود، بویژه در استان‌های محروم و استان‌هایی  که تاکنون میزبانی نداشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ شمالی نیز در این دیدار گفت: این مسابقات نشان داد که به استان‌های کوچکتر هم می‌توان اعتماد کرد.

نوری افزود: حضور پررنگ مسؤولان استانی و همدلی آنها موجب رونق گرفتن این رویداد و استقبال بی‌نظیر مردم شد و علاقه‌مندی مردم به این رویداد بسیار ارزشمند است.

مسابقات سراسری قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه از ۹ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ به میزبانی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد. این دوره در دو بخش آقایان و بانوان در دو بخش نغماتی (اذان ویژه آقایان، دعاخوانی، مدیحه‌سرایی و همخوانی) و آوایی (قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و حفظ ۲۰ جزء) در رده سنی بالای ۱۸ سال برپا شد. نفرات برتر این رقابت‌ها ضمن گرفتن جوایز نقدی به مسابقات بین‌المللی ایران و دیگر کشورها اعزام می‌شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha