• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092014545
  • خبرنگار : 50037

پرداخت تسهیلات مسکن شهرستان رزن شتاب می‌گیرد

پرداخت تسهیلات مسکن شهرستان رزن شتاب می‌گیرد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان رزن از شتاب گرفتن پرداخت تسهیلات مسکن در این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دوشنبه ۲۰ آذر در دیدار با مدیرعامل بانک مسکن استان همدان، اظهارکرد: حمایت و پشتیبانی بانک‌ مسکن از ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات نهضت ملی در سطح شهرستان تسریع خواهد شد.

وی افزود: برای حمایت از ساخت و ساز مسکن شهروندان رزنی علاوه بر تسهیل در پرداخت وام، باید در حوزه پرداخت ها و حمایت از ساخت و ساز، تعامل بیشتری برای  تسهیلات مسکن شهرستان صورت بگیرد.

غفاری‌آثار با اشاره به حل مشکل مسکن خودمالکی تعاونی مسکن ۳۰۰ واحدی ایثارگران مربوط به سال ۶۷، تعاونی مسکن ۳۲۰ واحدی بهداشت و درمان مربوط به سال ۸۲ و تعاونی مسکن ۶۱۰ قطعه‌ای فرهنگیان مربوط به سال ۸۶  گفت: با احتساب قطعه خودمالکی ۶۰ واحدی زنبق، در حال حاضر در مجموع ۱۲۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن با حل مشکل این‌سه تعاونی آماده احداث بوده که با آغاز عملیات اجرایی آن، ۵۲۰۰ واحد مسکونی خودمالکی در شهرستان احداث خواهد شد.

وی در رابطه با مسکن مهر دمق هم مطرح کرد: مسکن مهر دمق ۸۰ قطعه زمین بوده که ۱۳ سال پیش ۶۴ واحد آن را بنیاد مسکن با پیشرفت ۵۰ درصد احداث کرده و انتظار است ادامه تکمیل این طرح را هم بنیاد مسکن متقبل شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۴ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان در حال اجرا و ساخت بوده و دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۴۰ درصد است، تصریح کرد: ۳۶۸ واحد مسکن نیز در ۹۲ قطعه زمین در فاز دوم طرح نهضت ملی مسکن شهرستان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه فاز سوم را نیز شامل ۸۵ هکتار در روستای خمیگان در مراحل و فازهای بعدی پیگیری خواهیم کرد، یادآور شد: با اجرای این میزان ساخت و ساز مسکن، رزن نخستین شهرستان استان خواهد بود که صددرصد نیازهای مردم را در حوزه مسکن برای ۲۰ سال آینده حل می‌کند و حتی برای خانواده‌های سه و چهار فرزندی و خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد زمین رایگان دیده می‌شود و کسی در این شهرستان برای مسکن نمی‌ماند مگر اینکه خودش بخواهد.

فرماندار رزن با اشاره به اینکه شهرستان رزن زمین درجه سه و چهار ندارد و اکثریت اراضی این شهرستان درجه یک و کشاورزی است، گفت: تنها ۱.۵ درصد کل زمین‌های کشور زیر ساخت‌وساز است این در حالیست که تنها در ۱۶ هزارم درصد زمین‌های شهرستان رزن ساخت‌وساز انجام شده است.

به گزارش ایسنا، تسریع در تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات به ۹۴ واحد مسکونی شهرک ایثارگران، تکمیل و تحویل ۳۳ واحد مسکن مهر شهر دمق با تسهیلات روستایی، بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم برای پرداخت تسهیلات به ۵۲ واحد مسکن خودمالکی نهضت ملی مسکن شهر رزن، مراجعه واحدهای در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی بالا از فردا به شعبه بانک مسکن شهرستان رزن برای دریافت تسهیلات مسکن از جمله مصوبات این جلسه بود ضمن اینکه در پایان این نشست خطیب‌زاده، مدیرعامل بانک مسکن استان همدان نیز قول مساعد داد در مباحث تسهیلات مسکن مهر و نهضت ملی مسکن شهرستان رزن حمایت ویژه‌ای داشته باشد و پرداخت تسهیلات را  تسریع دوچندان بخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۰ ۱۵:۰۸

درتربت حیدریه زمین خانه ها احتکار است مخصوصا زمینهای مسکونی و کشاورزی در روستاها چون باقیمتهای گذاشته شده توسط صاحبانشان قدرت خرید یات وجیه خرید ندارد مسکنهای ناتمام مهر ناتمام مانده مسکن جدید قول دولت شروع نشده خیلیها زمینهای کشاورزی راقطعه بندی کرده اند به قیمت خواست خودشان میفروشند این یعنی مرفه بودن آنها نسبت به بقیه مردم چرایارانه و سهام عدالتشان حذف نمیشود چرا کسانی که املاک زیاددارند چه املاک رسمی یاغیر رسمی از یارانه ها وسهام عدالت حذف نمیشوندبا اینقیمت های بالا دراین شهر هیچ کس پیگیری نمیکنه آیا شهدا شهر شهیدشدن که وضعیت این شهر اینجوری باشه هیچ نظارتی برقیمت گذاری املاک کشاورزی و مسکونی روستاها درتربت حیدریه نمیشود قیمتگذاریها به میل خود مالکان املاک استهیچ کس در این شهرستان پیگیری نمیکند مسیول قیمت‌گذاری زمینهای روستایی در این شهر کیه