• دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402092014591
  • خبرنگار : 50604

گلستان کارگاه سازندگی؛ یلدای خدمت/۱۶

افتتاح طرح زهکشی اراضی کشاورزی گلستان در سفر دوم رئیس جمهور

افتتاح طرح زهکشی اراضی کشاورزی گلستان در سفر دوم رئیس جمهور

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشارزی گلستان از آیین افتتاح طرح زهکشی ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در محدوده گرگان‌رود و قره‌سو، همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به گلستان خبر داد.

محمد برزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از احداث آزمایشگاه تخصصی برای تشخیص بیماری گیاهان و حشره شناسی کشاورزی و تکمیل و افتتاح ساختمان تشخیص بیماری‌های اسب در استان خبر داد و اظهار کرد: در یک سال اخیر در طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، احیاء مراتع و بیابان زدایی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال، قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

وی با بیان اینکه پس از سفر با برکت اول رئیس جمهور به استان ۱۴ هزار هکتار از اراضی قره سو و گرگان‌رود زهکشی شده است، ادامه داد: این پروژه نقش مهمی در کاهش مخاطرات مربوط به سیلاب‌ها، حفاظت از خاک زراعی و افزایش عملکرد محصولات زراعی به ویژه گندم و جو تا دو تن داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار از اراضی استان را به عنوان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در استان نام برد و اضافه کرد: در راستای توسعه اراضی شیبدار، سال گذشته در ۲۰۰ هکتار از اراضی شیبدار استان باغ احداث شده و امسال نیز در ۲۰۰ هکتار دیگر درختکاری و احداث باغ انجام می‌شود.

برزعلی لایروبی ۴۹ آب‌بندان در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار را یکی دیگر از اقدامات مهم انجام شده در استان گلستان برشمرد و افزود: آب بندان مازیارن پس از ۱۵ سال معطلی در سطح ۱۲ هکتار لایروبی شده که در سفر دوم رئیس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرک شیلاتی ۶ هزار هکتاری شهرستان گمیشان دو کیلومتر کانال اصلی آبرسان انجام شده و همچنین دامپروران این شهرستان ساماندهی شده و حقوق آنها پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای زیرساخت پرورش ماهیان در قفس و میگو ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار تکمیل زنجیره لبنیات شمال کشور در استان گلستان اتفاق افتاده که با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک واحد کشتار طیور در مینودشت پس از سال‌ها رکود با پیگیری های جهاد کشاورزی و پای کار آمدن بخش خصوص با فناوری بالا به چرخه تولید بازگشته و آماده افتتاح و بهره برداری است، تصریح کرد: شرکت چیکا کاسپین طلایی با ظرفیت تولید ۳ میلیون قطعه تخم مرغ در گنبدکاووس و گاوداری ۱۰ هزار رأسی در شرق گلستان دو پروژه بزرگی هستند که در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان گلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha