• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402100905585
  • خبرنگار : 71667

معاون رگولاتوری مطرح کرد

برخورد با اپراتورهایی که تعهدات خود را انجام ندهند

برخورد با اپراتورهایی که تعهدات خود را انجام ندهند

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مانند همه تعهداتی که اپراتورها دارند درصورتی که تعهدات خود را انجام ندهند با آنها برخورد می‌شود و جرایم سخت و سنگینی برای آن‌ها دیده شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی روحانی نژاد - معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر و افزایش تعرفه‌ها آیا تضمینی برای شروط مطرح شده وجود دارد یا خیر اظهار کرد: ما در وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت دقیق و لحظه‌ای بر روی کیفیت شبکه داریم و اگر مردم شکایتی در این زمینه دارند با ما تماس بگیرند و رصد را انجام می‌دهیم.

وی افزود: آن چیزی که اخیرا اپراتورها تعهد داده‌اند و قرار شده به صورت الحاقیه پروانه هم اتفاق بی‌افتد تمامی مواردی که لحاظ شده است ما به صورت دقیق رصد می‌کنیم و گزارش خواهیم داد. اپراتورهای تلفن همراه متعهد شدند در مدت ۶ ماه سرعت خود را ۳۰ درصد افزایش دهند ما هم گزارش خواهیم داد که به طور مثال وضعیت دی ماه ۱۴۰۲ به چه صورت بوده و در ۶ ماه بعد از آن چگونه بوده است.

روحانی نژاد در پاسخ به این سوال درصورتی که تعهدات گفته شده انجام نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ گفت که مانند همه تعهداتی که اپراتورها دارند درصورتی که تعهدات خود را انجام ندهند، با آنها برخورد می شود و جرایم سخت و سنگینی برای آن‌ها دیده شده است. این موضوع برای الان نیست و حدود ۱۵ سال است حتی بیشتر اپراتورها پروانه دارند و آنچه که در پروانه بوده را رگولاتوری به دقت بررسی کرده و تا الان هر آنچه را تعهد داشتن تقریبا  با دقت بالایی انجام دادند؛ اگر هم در جایی اتفاق نیافتده برخورد قانونی کرده‌ایم.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه گفت: افزایش تعرفه دلایل متعددی دارد و طبیعتا اگر که ما تورم یا دلایل افزایش هزینه‌ها بر اپراتورها داشتیم، این موضوع سرجای خود وجود دارد اما برای اولین بار جزو دستگاه‌های حاکمیتی هستیم که این تعهد را گرفته‌ایم. در واقع در عین حال که شاهد افزایش هزینه هستیم و مردم طبیعتا برایشان ملموس است، این موضوع را با افزایش کیفیت مرتبط کردیم و بنابراین این نکته مهم است که مردم مطمئن باشند که افزایش کیفیت را رصد خواهیم کرد.

وی که در یک گفت و گوی تلویزیونی صحبت می‌کرد، تشریح کرد: ما در سایت هم اعلام کردیم و الان هم خدمت مردم عزیز اعلام می‌کنم اگر تعرفه‌ای و قیمت بسته‌ای تا دیروز روی خدمت و سبد خدمت اپراتورها بوده نه تنها این بسته‌ها حذف نخواهند شد، بلکه همان بسته با همان ویژگی حداکثر ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: متأسفانه بخشی از صدا و سیما هم اعلام کردند سه برابر، ما این موضوع را اعلام می‌کنیم کاملاً خبر کذب است و طبق توافقی که شده این امتیاز و پذیرفتنی که انجام شده برای ۳۴ درصد بوده، چون اپراتورها از امروز بسته‌ها را اعمال می‌کنند، درحال رصد هستیم بسته‌ای بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده باشد حتماً با آن برخورد می‌کنیم؛ همچنین اپراتور ملزم است که برگرداند و حتی برخورد قانونی هم با آن خواهد شد؛ بنابراین به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که بیش از ۳۴ درصد هیچ بسته‌ای را اجازه افزایش نخواهیم داد.   

روحانی نژاد با بیان اینکه سامانه ۱۹۵ را داریم و مردم می‌توانند با آن تماس بگیرند، گفت: در عین حال ما خودمان درگاه‌های فروش اپراتورها را از امروز رصد می‌کنیم و اگر جایی دیدیم که با آن ۳۴ درصد مغایرت داشت، خودمان هم برخورد خواهیم کرد، ولیکن مردم هم می‌توانند با ما تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha