• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402102014619
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیستم دی ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی در وهله اول با تلاش برای رفع مشکلات در جامعه امیدآفرینی و انگیزه آن‌ها را برای مشارکت اجتماعی ارتقا دهند و در وهله دوم نیز برای عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کرده و ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

رئیس جمهور درباره انتخابات دو وظیفه مشخص برای دولت برشمرد و افزود: اعضای دولت و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در وهله اول باید با تلاش برای رفع مشکلات و گشودن گره‌ها در جامعه و مردم امیدآفرینی و انگیزه آنها را برای مشارکت اجتماعی ارتقا دهند و در وهله دوم نیز مسئول هر کدام از دستگاه‌های دولتی باید برای عملی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسئولیت خود برنامه‌ریزی کرده و ملزومات برگزاری انتخابات باشکوه را فراهم کنند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

۱۰ کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر داریم

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور ۱۰ کارگردان کار اولی در جشنواره فیلم فجر خبر داد و افزود: ۸ کارگردان خانم در بخش انتها حضور داشتند. ۳۵ درصد از کارها یا تولیدشان در شهرستان‌ها بوده یا داستان‌شان در شهرستان‌ها خلق شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگشت یکی از خوانندگان ایرانی ساکن خارج از کشور، پاسخ داد:  حضور ایشان  در ایران هیچ مشکلی نداره و طبق قوانین انجام می‌شود. هر کاری درباره هر فردی انجام شود، طبق قانون انجام می‌شود. اجازه فعالیت کار بعدی است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تاسیس می‌کنند

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور از همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایران و تاجیکستان خبر داد و اظهار کرد: رئیس مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. با یک تصوری وارد و بسیار به موضوع همکاری علاقمند شد. من به ایشان تاکید داشتم که ما به دنبال تجارت با هم نیستیم چون این کاری است که عادی انجام می‌شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس تاجیکستان دعوت کرد در یک یا دو ماه آینده نشستی در تاجیکستان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن داشته باشیم و قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه کذب است

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این موضوع مربوط به کار علمی یک دوستار محیط زیست است که در مساحت ۶۰ متر مربع کار آزمایشگاهی انجام داده است و این اخبار درست نیست.

وی افزود: این‌که گفته شود دریاچه ارومیه مالچ‌پاشی شده است، کاملاً کذب است و هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و از منظر علمی هم امکان‌پذیر نیست. این موضوع که انجام شده مربوط به یک کار آزمایشگاهی است‌.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شناسایی عوامل انفجار تروریستی کرمان ادامه دارد

احمد وحیدی وزیر کشور درباره فراد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد جریان مستمر است و هرچه پیشتر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی گفت: اعلام شد که یک مورد انتحاری  تاجیکستانی بود و مورد دیگر باید دقیقتر معلوم شود که شهروند کجا بودند. احتمالا نفر دوم هم تاجیکستانی باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تشریح اقدامات بنیاد شهید برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آخرین وضعیت تشکیل پرونده خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد و افزود: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۹۳ نفر است. اما چند نفر بدحال هم داریم نمی‌توانیم بگوییم که همین تعداد باقی می‌ماند. کادر درمان تلاش‌های بسیاری کرده است و امیدواریم این افراد هم بهبود یابند.

وی افزود: پیگیری وضعیت خانواده شهدای این حادثه نیازمند اقدامات اداری است که تیمی از مرکز به استان اعزام شده تا تشکیل پرونده انجام شود. امیدواریم تا قبل از اربعین خانواده شهدای این حادثه تعیین تکلیف شوند. جانبازان این حادثه تروریستی چون هم تعداد بیشتری دارند و هم طول درمان دارند، تا پایان درمان، میزان جانبازی آنان احراز نخواهد شد و پس از درمان، میزان از کارافتادگی را کمیسیون مربوطه شناسایی می‌کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور  درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شده، توضیح داد: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا انقدر منتشر شد. بعد از اینکه خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

هیچ بسته اینترنتی حذف نشده است/بسته‌های جدید بازنگری قیمت می‌شوند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماهی در یک سال و نیم اخیر ارائه نشده است، اظهار کرد: هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.

وی افزود: فقط بسته‌های جدیدی که معرفی شد و در رسانه‌ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلا حذف شدند تا فضا آرام و برای بازنگری قیمت پیگیری لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به اینکه ما پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم، توضیح داد: درباره برخی پلتفرم‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد. در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها به هرحال تصمیمی گرفته شده که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دوبار در این زمینه اقدام کردیم و به کارگروه برده‌ایم که متاسفانه مخالفت شده است‌. بازهم تلاش می‌کنیم ولی وظیفه اصلی در این زمینه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

درهای ایران برای ورود میلیون‌ها ایرانی باز خواهد شذ

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد که قرار است درها به روی ایرانیان باز شود تا میلیون‌ها ایرانی با امنیت و به راحتی وارد کشور شوند.

وی در ادامه گفت: یک عده سوال می‌کنند اگر فلان هنرپیشه مشهور به کشور آمد حالا چه می‌شود؟ هیچی نمی‌شود. اصلا قرار نیست چیزی شود. قرار است درهابه روی میلیون‌ها ایرانی باز شود تا با امنیت و به راحتی به داخل کشور بیایند. در کمیته گردشگری هم مصوبات خوبی داشتیم که ان‌شاءاله بتوانیم به این حق و مطالبه همه ایرانیانی که در خارج از کشور هستند پاسخ مثبت بدهیم و همچنین برای گردشگری کشورمان که باید رونق بگیرد اقدام موثری کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

جزئیات اقدامات دولت برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق اعلام شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب طرحی در هیات وزیران با هدف عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفرهای خارجی خبر داد و افزود: دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و موسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم در بر گیرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه در اختیار هیئت وزیران است

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه در کنار جمعه‌ها اظهار کرد: در تهران قانون این اجازه را داده که پنج روز کاری داشته باشیم اما درقانون خدمات کشوری آمده که کارکنان دولت در شهرستان‌ها باید ۶ روز کاری به سر کاربروند.

وی همچنین بیان کرد: در قانون چیزی در مورد روز تعطیل نیامده است. جمعه طبق قانون اساسی تعطیل است ولی اینکه شنبه یا پنج‌شنبه تعطیل باشد در اختیار هیئت وزیران است اما اگر در مجلس تصمیمی بگیرند و قانونی بگذارند ما مکلف هستیم که تبعیت کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اطلاعات گزارش علمی ما را برعکس کردند

علیرضا زاکانی شهردار تهران به آمارهای مروبوط به افسردگی مردم تهران واکنش نشان داد و اظهار کرد: اصلا این نوع نگاه که در مرکز مطالعات تهران و برنامه ریزی تهران انجام شده است، یک مسیر علمی داشته است. ما به نتایجی رسیده ایم که کاملا علمی است ولی متاسفانه این اطلاعات را برعکس کرده اند. تعریفی که سرزندگی و حضور و مشارکت مردم  اصلا قابل مقایسه نیست با آنچه در رسانه ها آمده است.

وی ادامه داد: این گزارش علمی درباره رویکردهایی است که ما در شهرداری دنبال می کنیم و رتبه بندی امکاناتی که مردم در آن مشارکت می کند اما اطلاعات این گزارش را برعکس کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha