• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402102014814
  • خبرنگار : 71496

بغداد به واشنگتن لزوم آغاز مذاکرات درباره جدول زمانی خروج از عراق را گوشزد کرد

بغداد به واشنگتن لزوم آغاز مذاکرات درباره جدول زمانی خروج از عراق را گوشزد کرد

دولت عراق تایید کرد که در حال حاضر یک جدول زمانی برای کاهش تعداد نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا و مستشاران نظامی خارجی که در عراق حضور دارند در حال تدوین است.

به گزارش ایسنا، ضیاء الناصری مشاور رسانه‌ای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به خبرگزاری جهان عرب گفت: دولت بغداد طرف آمریکایی را درباره ضرورت آغاز مذاکرات درخصوص جدول زمانی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور مطلع کرده‌ است.

از طرف دیگر امروز چهارشنبه، علی ترکی الجمالی، نماینده ائتلاف الفتح دیدار عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق با الینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد را «شرم آور» توصیف کرد.

الجمالی در بیانیه‌ای به المعلومه گفت: دیدار عبداللطیف رشید با سفیر آمریکا، تعجب‌آور نیست، زیرا  رشید نماینده سهمیه‌هایی است که او را به قدرت رساندند نه نماینده واقعی منصب ریاست جمهوری.

پیشتر عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق در کاخ ریاست جمهوری از الینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در بغداد و هیئت همراه او استقبال کرد.

طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار ضمن بررسی تحولات امنیتی اخیر در عراق و منطقه، بر ضرورت حفاظت از امنیت و صلح بین‌المللی، همگرایی تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با بحران‌ها و تنش‌ها و نیز تکیه بر اصل گفت‌وگو و تفاهم میان طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید شد.

رئیس جمهور عراق در این دیدار ضمن پرداختن به وضعیت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق، به اهمیت تدوین یک برنامه کاری معین برای این نیروها اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد که عراق مشتاق ایجاد روابط متعادل با کشورهای همسایه و جهان در راستای منافع عراق و ملت‌های منطقه و همگرایی دیدگاه‌ها میان کشورها است.

به نقل از میدل ایست نیوز، رشید بار دیگر بر موضع عراق در قبال مساله فلسطین و ضرورت توقف تجاوزات علیه نوار غزه تاکید کرد.

وی همچنین تاکید کرد که پیامدهای جنگ غزه پیامدهای منفی بر ثبات سراسر منطقه داشته است.

رئیس جمهور عراق در این دیدار توضیحاتی پیرامون وظایف جامعه جهانی و آمریکا در قبال توقف تجاوزات علیه فلسطین ارائه کرد.

سفیر آمریکا در بغداد نیز بر اهمیت تحکیم روابط و هماهنگی در موضوعات دارای اهمیت مشترک طبق توافقنامه چارچوب استراتژیک بین عراق و آمریکا تاکید کرد.

وی همچنین مدعی اهتمام ایالات متحده به امنیت و ثبات منطقه و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اوضاع جاری در فلسطین شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha