• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402102316054
  • خبرنگار : 71402

اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها درباره حضور انتخاباتی ترامپ

اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها درباره حضور انتخاباتی ترامپ

اکثریت آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند که دیوان عالی کشورشان باید در مورد رد صلاحیت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری در سراسر این کشور نظر بدهد یا به ایالت‌ها اجازه دهد تصمیم بگیرند که آیا نام او در برگه‌های رای باقی بماند یا خیر.

به گزارش ایسنا، نزدیک به یک‌سوم - ۳۰ درصد - از پاسخ‌دهندگان آمریکایی در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز - ایپسوس گفتند، فکر می‌کنند که قضات باید درباره حذف یا عدم حذف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از صندوق‌های رای سراسر این کشور نظر بدهند و ۲۶ درصد گفتند که معتقدند این موضوع باید به مقامات انتخاباتی هر ایالت سپرده شود.

علاوه بر این، ۳۹ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند که فکر می‌کنند دادگاه عالی باید دستور دهد که ترامپ در رای‌دهی در همه ایالت‌ها باقی بماند.

بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان این نظرسنجی (۵۳ درصد) گفتند که معتقدند قضات در عالی‌ترین دادگاه این کشور بر اساس قانون در این مورد تصمیم خواهند گرفت، در حالی که ۴۳ درصد گفتند که فکر می‌کنند قضات بر اساس دیدگاه‌های سیاسی خودشان درباره ترامپ تصمیم خواهند گرفت.

دادگاه عالی «کلرادو» و نماینده دولت آمریکا در ایالت «مین» هر کدام ماه گذشته با استناد به اقدامات ترامپ در مورد حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره و طبق «بند شورش» اصلاحیه چهاردهم، حکم دادند که ترامپ از حضور در برگه‌های رای ایالتی منع شود.

دادگاه عالی ایالات متحده موافقت کرده به این مساله رسیدگی کند که آیا می‌توان رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را در کلرادو رد صلاحیت کرد یا خیر، و انتظار می‌رود تصمیمی در مدت کوتاهی پس از استماع استدلال‌ها در ۸ فوریه اتخاذ شود.

ترامپ همچنین بابت حکم نماینده دولت آمریکا در ایالت مین درخواست تجدیدنظر داده است. ممکن است این پرونده هم در نهایت به دادگاه عالی ایالات متحده برسد. ده‌ها چالش دیگر در مورد صلاحیت ترامپ برای حضور در رای‌گیری انتخابات ۲۰۲۴ تحت اصلاحیه چهاردهم در سراسر این کشور ثبت شده، اما بسیاری از آنها توسط دادگاه‌های رده پایین رد شده‌اند.

تعداد پاسخ‌دهندگانی که در این نظرسنجی جدید گفتند که از اتهامات جنایی ترامپ به دلیل تلاش‌هایش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت می‌کنند، از تعداد کسانی که خواستار بیرون انداختن او از رقابت انتخابات شدند، بیشتر شد.

در میان پاسخ‌دهندگان، ۵۶ درصد گفتند که از اتهامات جنایی علیه رئیس‌جمهوری سابق آمریکا حمایت می‌کنند، در حالی که تنها کمتر از نیمی، یعنی ۴۹ درصد، از احکام کلرادو و مین حمایت به عمل آوردند.

این نظرسنجی در ۴ تا ۸ ژانویه به زبان انگلیسی و اسپانیایی در میان ۲۲۲۸ بزرگسال انجام شد و دارای حاشیه خطای ۲.۵ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha