• سه‌شنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402102618665
  • خبرنگار : 71588

ادامه یورش‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه‌ باختری

ادامه یورش‌ها و تجاوزات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه‌ باختری

رسانه‌های فلسطینی از ادامه تجاوزات و یورش‌های نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری، بازداشت جوانان فلسطینی و درگیری‌ها میان اشغالگران و فلسطینیان در نقاط مختلف کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح امروز (سه‌شنبه) به مناطق مختلف شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری یورش برده و فلسطینیان به مقابله با آنها پرداختند و درگیری‌هایی میان فلسطینیان و اشغالگران به وجود آمد.

براساس گزارش شبکه المیادین، سرایا القدس-گردان طولکرم اعلام کرد: مجاهدین ما یک خودروی نظامی متعلق به رژیم اشغالگر را در شهرک «عنبتا» در شرق طولکرم با بمب منفجر کردند.

در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت «فارس خلیفه» جوان فلسطینی ساکن اردوگاه «نور شمس» به ضرب گلوله اشغالگران در ایست بازرسی «عناب» در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری خبر داد.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین از زخمی شدن دو فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در ایست بازرسی‌های «عناب» و «جباره» در ورودی شهر طولکرم خبر داد.

گروه ملی و اسلامی طولکرم نیز اعلام کرد امروز (سه‌شنبه) این شهر شاهد اعتصاب سراسری در واکنش به شهادت این فلسطینی و محکومیت جنایت ترور وی توسط اشغالگران است.

«فارس خلیفه» اسیر آزاده فلسطینی بود که ۱۴ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس بود؛ وی برادر «فرسان خلیفه» یکی از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین القسام و اسیر آزاده و تبعید شده به نوار غزه بود که در جریان حملات اشغالگران به این باریکه به شهادت رسید. خلیفه ساعاتی پس از شهادت «عهد إمطیر» و «محمد ابو سباع» توسط رژیم صهیونیستی در شهر «دورا» در جنوب الخلیل به شهادت رسید.

اشغالگران همچنین ده‌ها زخمی به بیمارستان دولتی «دورا» منتقل کردند که به ضرب گلوله اشغالگران زخمی شده‌اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «جلبون» در جنین واقع در شمال کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت یک جوان فلسطینی از این شهرک کردند. منابع مذکور همچنین اعلام کردند که اشغالگران به شهرک «یعبد» در جنوب غرب جنین یورش برده و چندین تن را بازداشت کردند.

نیروهای رژیم اشغالگر همچنین با بولدوزر به شهر نابلس در شمال کرانه باختری یورش بردند. اشغالگران همچنین به منطقه شرقی شهر نابلس و شهرک «بیت فوریک» یورش برده و میان فلسطینیان و اشغالگران درگیری‌هایی رخ داد.

ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش در پی تشدید تنش‌های امنیتی در کرانه باختری، نیروهای یگان «دوودان» را از نوار غزه خارج و به کرانه باختری منتقل کرد.

به‌دنبال عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی که از نوار غزه علیه اراضی تحت اشغال صهیونیست‌ها صورت گرفت، فشار و حملات صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری هم اوج گرفته است. جهان همچنین به کابینه نتانیاهو هشدار می‌دهد که شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو را کنترل کرده و آنها را از حملات به فلسطینی‌ها بازدارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha