• یکشنبه / ۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402110805303
  • خبرنگار : 50177

دبیر اجرایی همایش ملی مراکز تحقیقاتی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم:

لرستان باید به عنوان قطب فضای علمی شناخته شود

لرستان باید به عنوان قطب فضای علمی شناخته شود

ایسنا/لرستان دبیر اجرایی همایش ملی مراکز تحقیقاتی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم گفت: لرستان باید به عنوان قطب فضای علمی شناخته شود و زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر سرمایه گذاری با توجه به شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان صورت پذیرد.

دکتر پویان پدرام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت همایش ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، گفت: ایجاد فضای گفتمان علمی و تحقیقاتی از دستاوردهای مهم و تاثیرگذار در زمینه برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه اوایل سال ۹۸ روند و هسته‌ای تحت عنوان هسته تحقیقات بیولوژیک و بیوتروریسم در بسیج دانشجویی شکل گرفت و به تبع آن تحقیقاتی در زمینه تهدیدات زیستی صورت گرفت و زمان همه‌گیری کرونا این روند تحقیقاتی ادامه پیدا کرد، بیان کرد: با ادامه روند مطالعات مقالاتی در حوزه کرونا با عنوان ایجاد روش‌هایی جهت تشخیص ژنوم ویروس کرونا انجام شد.

این مسئول افزود: حتی ثبت اختراعی هم در این حوزه به ویژه در حوزه استخراج میکرو ARN ویروس‌ها صورت گرفت و به دنبال آن، گفتمان بیوتروریسم شکل گرفت و همایش‌هایی هم با عنوان پیش رویدادهایی نظیر همایش‌های دانشجویی در سال‌های گذشته شکل گرفت.

دبیر اجرایی همایش ملی مراکز تحقیقاتی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با بیان اینکه در بسیج دانشجویی و سطح دانشگاه پس از آن به ایده‌ای رسیدیم که ضروری است این گفتمان به شکل وسیع تری ادامه یابد، تصریح کرد: قطعاً این رویداد مهم علاوه بر اینکه حرکت روبه جلوی فضای علمی استان را در پی داشته پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در رشته کشاورزی، بیولوژیک و رشته‌های پزشکی را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: به دنبال این هستیم مقالات و همایش‌های جدیدی را در این حوزه بررسی و مورد پیگیری قرار دهیم و دستاوردهای علمی آن جهت بهره‌برداری در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

دبیر اجرایی همایش ملی مراکز تحقیقاتی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری همایش مذکور، خاطرنشان کرد: با دانشگاه‌های مختلف در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی استان مکاتبه شده، مجوز ISE گرفته شده و تلاش شده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی استفاده کنیم.

پدرام یادآور شد: اساتید علمی از سطح کشور همچون پروفسور فضیلتی دانشگاه اصفهان، سایر اساتید مجرب از داخل استان و سراسر کشور که در این حوزه هستند به این همایش دعوت شدند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های بسیاری در برگزاری این همایش صورت گرفته است، یادآور شد: تلاش بر این است، لرستان به عنوان قطب فضای علمی شناخته شود و زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر سرمایه‌گذاری با توجه به شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان صورت پذیرد.

دبیر اجرایی همایش ملی مراکز تحقیقاتی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، اضافه کرد: در برگزاری این رویداد ملی نیازمند یک فهم واحد و دید مشترکی هستیم تا برای این موضوع که همه دستگاه‌ها احساس مسئولیت کرده و به این موضوع واقف باشند که دانش‌بنیان کردن در حوزه‌های مختلف می‌تواند علاوه بر اینکه در زمینه اقتصاد استان راهگشا بوده در حوزه‌ها و بخش‌های تخصصی و علمی استان نیز موثر واقع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۰۸ ۱۳:۰۲

به خدا که لر ها از لحاظ فکری قدرت بدنی برترین انسانها هستند