• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402111409944
  • خبرنگار : 71129

گرفتار شدن صدها هزار ساکن غزه در مرز رفح

گرفتار شدن صدها هزار ساکن غزه در مرز رفح
اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح

در حالیکه رژیم صهیونیستی می‌گوید نیروهایش در حال نزدیک شدن به شهر مرزی رفح هستند، صدها هزار فلسطینی که از ترس درگیری‌ها و تهاجم‌ها به این شهر گریخته‌اند ممکن است دیگر جایی برای رفتن نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، رفح در چهار ماه گذشته با حجم زیادی از جمعیت فلسطینی‌ها روبرو شده و مردم در چادرها، پناهگاه‌های موقت، مدارس و مساجد می‌خوابند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس رفح منطقه‌ای امن از سوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام شد، اما در نهایت شاهد حملات هوایی این رژیم بوده است.

گرفتار شدن صدها هزار ساکن غزه در مرز رفح

یکی از فلسطینی‌های ساکن این منطقه گفت: ما با توجه به چیزی که اسرائیلی‌ها گفتند به رفح آمدیم. آنها گفتند که این منطقه، امن است. اما اکنون بار دیگر تهدید می‌شویم. ما می‌ترسیم.

یکی دیگر از فلسطینی‌های ساکن رفح گفت: ما فکر می‌کردیم که رفح آخرین پناهگاه ما باشد. اما ارتش وارد رفح هم می‌شود همانطور که به دیگر بخش‌های غزه حمله کرد. هیچ مکان امنی در اینجا وجود ندارد.

گرفتار شدن صدها هزار ساکن غزه در مرز رفح

مقامات بهداشتی در غزه می‌گویند از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از عملیات طوفان الاقصی بیش از ۲۷ هزار نفر در درگیری‌های نزدیک چهار ماهه شهید شدند. تصاویر تجزیه و تحلیل شده توسط مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از ساختمان‌های غزه در حمله رژیم صهیونیستی تخریب یا آسیب دیده‌اند، در حالی که یونیسف اعلام کرد، تخمین زده است که ۱۷ هزار کودک در غزه بدون همراه یا از خانواده‌های خود جدا شده‌اند.

رفح تنها بخشی از غزه است که از طریق گذرگاه مرزی با مصر و از آنجا می‌شود مواد غذایی محدود و سایر کمک‌ها به این باریکه وارد شود.

گرفتار شدن صدها هزار ساکن غزه در مرز رفح

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت:‌ می‌خواهم بر نگرانی عمیق خود در مورد تشدید خصومت‌ها در خان یونس تاکید کنم که منجر به افزایش تعداد آوارگان داخلی پناهنده به رفح در روزهای اخیر شده است. هزاران فلسطینی همچنان به جنوب فرار می‌کنند در حالی که این منطقه میزبان بیش از نیم میلیون از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه است. رفح «زودپز ناامیدی» است و ما از اتفاقات بعدی می‌ترسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha