• سه‌شنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111712740
  • خبرنگار : 50081

/بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر/

تعداد سینماها و فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد افزایش می‌یابد؟

تعداد سینماها و فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مشهد افزایش می‌یابد؟
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حال پیگیری اضافه شدن سینماها برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر هستیم و امیدوارم که با موافقت تهران بتوانیم تنوع و پراکندگی جغرافیایی سینما را در مشهد لحاظ کنیم.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی تنوع ژانرهای فیلم‌های جشنواره فجر امسال، اظهار کرد: همانطور که جدول فیلم‌ها نشان می‌دهد حاکی از تنوع ژانر و مخاطب است. فیلم‌های جشنواره فجر امسال دارای موضوعاتی برای کودکان و نوجوانان، اجتماعی‌، مذهبی، دفاع مقدس، تاریخی، طنز و ... است که امیدواریم این تنوع سبب اقبال مخاطبان به سینما شود.

وی اضافه کرد: البته جشنواره فجر، جشنواره آغاز یک سال سینمایی کشور به شمار می‌رود و بسیاری از مردم شاید نتوانند در زمان خاصی فیلم‌ها را مشاهده کنند، اما با نقدها و تحلیل‌هایی که در مورد فیلم‌ها صورت می‌گیرد می‌توانند به تماشای فیلم مورد علاقه خود نیز بروند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص استقبال مردم، تصریح کرد: میزان فروش بلیت‌ها به صورت کلی رضایت‌بخش بود. البته فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فجر مشهد و استان‌ها تحت تاثیر رفتار و واکنشی است که نخبگان در تهران ارائه می‌کنند و با توجه به اینکه رسانه‌ها نسبت به اکران فیلم‌ها در تهران نقدهایی را منتشر می‌کنند، این امر در انتخاب مخاطبان در استان‌ها نیز اثرگذار است. بنابراین قابل پیش‌بینی است که برخی فیلم‌ها بسیار پرمخاطب و برخی دیگر دارای مخاطب کمتری باشند.

حسین‌زاده در خصوص اضافه شدن سینماها برای اکران فیلم‌های فجر، خاطرنشان کرد: در حال پیگیری اضافه شدن سینماها برای اکران فیلم‌های جشنواره فجر هستیم و درخواست آن را به ستاد جشنواره تهران نیز ارائه کرده‌ایم و امیدوارم که موافقت صورت گیرد تا بتوانیم تنوع و پراکندگی جغرافیایی سینما را در مشهد لحاظ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: برای اکران فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی بدن» و «صبحانه با زرافه‌ها» در سینماهای مشهد نیز درخواست خود را به تهران ارائه دادیم و منتظر نظر تهران هستیم.   

انتهای پیام ‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha