• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1402112819536
  • منبع : مطبوعات

پرده تازه‌ای از گرداب مجازی - سلبریتی

پرده تازه‌ای از گرداب مجازی - سلبریتی

«کوروش کمپانی» اسم رمز پرده تازه‌ای از گرداب ویرانگر مرجعیت فضای مجازی و تبلیغات برخی چهره‌های شناخته شده یا همان سلبریتی‌های معروف است که حالا به پرونده‌ای قطور با صفی طولانی از مال باختگان فریب خورده مبدل شده است.

به‌گزارش ایسنا، روزنامه «صبح نو» در ادامه سرمقاله شماره امروز خود نوشت: در اینگونه موارد همه چیز از یک کمپین گسترده نامتعارف و غیر عادی در فضای مجازی آغاز می شود. قیمت‌هایی به مراتب نازل‌تر از نرخ جاری فروش گوشی موبایل در بازار و موج استقبال سلبریتی‌های علاقمند به مشارکت در کمپین‌های تبلیغاتی که از دریافت وجه از شرکت های غیرمعتبر سودجو هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال فریب خوردگان و مخاطبان یا دنبال کنندگان خود نخواهند داشت.

مطابق روال همیشگی متهم اصلی درست در زمان رسوایی پروژه متواری شده و حالا دنبال‌کننده شخصیت های مشهور مجازی از خود می پرسند که چه کسی مسئول جبران خسارت آنان خواهد بود؟

مرجعیت فضای مجازی و برخی چهره های سلبریتی ازجمله عوامل بروز اینگونه کلاهبرداری‌ها است. دنبال کنندگان چشم بسته‌ای که میلیون‌ها تومان سرمایه و اندوخته خود را با مشاهده یک کلیپ تبلیغاتی از فلان چهره تازه به شهرت رسیده بدون هیچ گونه تضمین معتبری به حساب کلاهبرداران واریز کرده‌اند و دل خوش به یک خرید موفق مقرون به صرفه در انتظار رسیدن گوشی‌های درخواستی بودند.

سوال اینجاست که این مرجعیت ویران‌گر فریبنده تا کجا ادامه دارد؟ از سلبریتی‌هایی که دنبال کنندگان خودشان را به شورش خیابانی در آشوب‌های سال گذشته دعوت می کردند تا بلاگرهای سودجوی امروز که هیچ مسئولیتی در قبال توصیه های تبلیغاتی و سودجویانه خود نمی پذیرند. وقت آن نرسیده که مرز روشنی میان دنیای حقیقی و مجازی برای کاربران ترسیم شود و داشته‌های خود را به پای اعتماد نابه‌جا به یک بازیگر، ورزشکار، کمدین یا بلاگر فضای مجازی بر باد ندهند؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha