• جمعه / ۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120301967
  • خبرنگار : 71974

شهردار منطقه ۱۹ در گفت‌وگو با ایسنا:

فرهادی: احساس موثر بودن مردم در انتخابات، عامل افزایش مشارکت است

فرهادی: احساس موثر بودن مردم در انتخابات، عامل افزایش مشارکت است

شهردار منطقه ۱۹ گفت: هر زمانی که میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش‌یافته است، سیستم حکمرانی کشور نیز در بهترین بازه عملکردی خود بوده است، مردم باید احساس اثرگذاری بر جریان اداره کشور و تصمیمات سیاسی را داشته باشند، این احساس مهم بودن بر میزان مشارکت تأثیرگذار است.

تورج فرهادی شهردار منطقه نوزده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اهمیت انتخابات اظهار کرد: انتخابات یک فرایند مدنی و مدرن برای تغییر در فضای سیاسی کشور است به‌عبارت‌دیگر شرکت در انتخابات یک حق شهروندی در کشورهایی است که نظام مردم‌سالاری دارند.

وی افزود: برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات از ابتدای انقلاب تاکنون نشان از ماهیت مردم‌سالارانه حاکمیت جمهوری اسلامی دارد، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به‌قدری اهمیت دارد که در زمان جنگ و حتی ناآرامی‌های اوایل انقلاب همواره بر برگزاری و تکیه‌کردن به رأی مردم تأکید شده است.

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: بسیاری از رسانه‌های معاند در ماه‌های اخیر به دنبال فضاسازی کاذب و ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت هستند تا مردم را از حق طبیعی خود برای مشارکت و انتخابات نمایندگان موردنظر خود محروم کنند، این جریان با وارونه‌سازی دستاوردها و تأکید بر نقاط ضعف به دنبال دلسرد کردن مردم از مشارکت سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان امسال با افزایش تعداد نامزدهای انتخاباتی به دنبال اجرای منویات رهبری در خصوص افزایش مشارکت است، بیان کرد: تعدد بالای نامزدهای انتخاباتی می‌تواند بر میزان مشارکت تأثیرگذار باشد، زمانی که مردم نماینده نزدیک به افکار و ایده‌های خود را پیدا می‌کنند ترغیب خواهند شد که در انتخابات مشارکت داشته باشند.

فرهادی با اشاره به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای خبرگان در گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در مسیر گام دوم انقلاب هستیم، شرکت در انتخابات این دوره از اهمیت فراوانی برخوردار است، تجربه جامعه در خصوص فعالیت‌های سیاسی و مشارکت در انتخابات گذشته به نقطه مناسبی رسیده و انتخاب گزینه اصلح می‌تواند نقش مهمی برای ساختن ایران اسلامی باشد.

وی افزود: انتخاب نمایندگان مجلس به دلیل اهمیت بالای این نهاد در قانون‌گذاری بر سرنوشت تمام مردم ایران تأثیرگذار خواهد بود و از سوی دیگر انتخابات مجلس خبرگان به دلیل نظارت و انتخاب رهبر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به بحران‌های منطقه و حضور نمایندگان ایرانی در مجامع بین‌المللی برای مذاکرات و افزایش ارتباط سیاسی عنوان کرد: مشارکت بالا در انتخابات پشتوانه مسئولان و نمایندگان مردم برای گرفتن تصمیمات کلان است.

وی با بیان اینکه هر زمانی که میزان مشارکت مردم در انتخابات افزایش‌یافته است، سیستم حکمرانی کشور نیز در بهترین بازه عملکردی خود بوده است، عنوان کرد: مردم باید احساس اثرگذاری بر جریان اداره کشور و تصمیمات سیاسی را داشته باشند، این احساس مهم بودن بر میزان مشارکت تأثیرگذار است. آگاهی مردم بر عملکرد مسئولان نیز در افزایش سرمایه اجتماعی مؤثر است و با معرفی اقدامات صورت‌گرفته می‌توان این سرمایه اجتماعی را افزایش داد.

فرهادی بیان کرد: باید اذعان کرد که کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد با مشکلات متعددی مواجه است؛ اما راهکار اصلی برای حل مشکلات همین فرصت انتخابات است، انتخاب مدیر اصلح و کارا که بتواند با شناسایی مشکلات گام‌های جدی دراین‌خصوص بردارد. افزایش قدرت نظام می‌تواند ظرفیت‌های فراوانی را برای حل مشکلات برای مسئولان ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha