• دوشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402120704489
  • خبرنگار : 50042

آخرین تمهیدات فرمانداری رشت برای مناطق برف گیر/بازدید فرماندار از وضعیت راه های برفی

آخرین تمهیدات فرمانداری رشت برای مناطق برف گیر/بازدید فرماندار از وضعیت راه های برفی

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه در سطح شهرستان رشت تمام راه‌های اصلی باز هستند و محورهای فرعی در اولویت بازگشایی قرار گرفته‌اند، گفت: مشکلاتی در حوزه برق برخی مناطق امامزاده هاشم و روستاهای سنگر داریم.

کیا عاشوری شامگاه ۷ اسفند ماه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت شهرستان رشت در پی بارش برف، اظهار کرد: در سطح شهرستان رشت تمام راه‌های اصلی باز هستند و محورهای فرعی در اولویت بازگشایی قرار گرفته‌اند،. همچنین در برخی مناطق روستایی بخش سنگر همکاران راهداری با مشارکت مسئولین محلی و دهیاران مشغول بازگشایی محورهای روستایی هستند، در منطقه امامزاده هاشم هم دهیاران با اعضای شورا و مردم راه‌ها را بازگشایی کردند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: در حال حاضر مشکلاتی در حوزه برق برخی مناطق امامزاده هاشم و روستاهای سنگر داریم که به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها و همچنین شکستن درختان با پارگی کابل مواجه هستیم که اکیپ‌های عملیاتی توزیع برق در حال رفع مشکل هستند.

عاشوری با اشاره به اینکه در حوزه آب و گاز مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: ارتفاع بارش برف در برخی مناطق ۵۵ الی ۶۰ سانتی‌متر و در برخی مناطق ۲۰ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی در خصوص وضعیت شهر صنعتی رشت تصریح کرد: مسیر دسترسی به شهر صنعتی رشت با اولویت کارخانه آرد بازگشایی شده و هیچ مشکلی در این حوزه هم نداریم.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت گفت: طی بازدید میدانی در سطح شهرستان در بحث پخت نان هیچ محدودیتی وجود ندارد و نانوایی‌های شهرستان در حال خدمت‌رسانی هستند، حتی سوخت دوم(گازوئیل) هم برای نانوایی‌ها در صورت قطعی گاز پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: در سطح شهرستان‌ در مجموع جز حوزه برق روستاهای سنگر در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، در بخش مذکور محورها توسط بیل بکهو و خودروهای کمک‌دار برای اکیپ‌های عملیاتی برق بازگشایی شده تا سریع‌تر به مناطق مورد نظر دسترسی یابند.

وی بیان کرد: در نخستین ساعات بارش برف ستاد مدیریت بحران استان با حضور استاندار برگزار و تدابیر لازم اندیشیده شد، حتی استاندار محترم با حضور میدانی در بخش‌های مختلف شهرستان از وضعیت خدمات‌رسانی بازدید میدانی داشت و دستورات لازم ابلاغ شد.

عاشوری ضمن قدردانی از صبوری و همراهی مردم شهرستان با مسئولین خدمات رسان تا رفع کامل موانع، تصریح کرد: بنابر دستور استاندار محترم در پی بارش برف و برودت هوا کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان رشت فردا ۸ اسفند تعطیل شد و ادارات هم با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

رئیس ستاد بحران شهرستان رشت بیان کرد: در حال حاضر در محورهای رشت به امامزاده هاشم، سنگر به کوچصفهان و برعکس، تردد با کُندی انجام می‌شود که مسئولین که اکیپ‌های راهداری در حال رفع کامل موانع و بازگشایی کامل محور هستند.

وی در خصوص آماده باش مساجد و حسینیه ها برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، گفت: با هماهنگی اوقاف شهرستان مساجد امامزاده هاشم، امامزاده قاسم چولاب و تعدادی از مساجد و حسینیه‌های دیگر از نظر گرمایشی برای اسکان اضطراری و پذیرایی مسافران و در راه ماندگان تجهیز و آماده شدند، علاوه‌بر این ۴۰۰۰ قرص نان هم برای توزیع بین مسافران و مردم تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha