• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011405973
  • خبرنگار : 71610

سازمان جهانی بهداشت: اسرائیل بیمارستان‌ها را میدان جنگ نکند

سازمان جهانی بهداشت: اسرائیل بیمارستان‌ها را میدان جنگ نکند

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در سخنانی جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در بیمارستان «الشفا» غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بر مخالفت شدید این سازمان با اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، رئیس سازمان جهانی بهداشت در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: اسرائیل نباید از بیمارستان‌های غزه به عنوان میدان جنگ استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت حفاظت از بیمارستان‌های غزه در مقابل حملات تاکید کرد.

تخریب بیمارستان الشفاء قلب سیستم بهداشتی را از بین می‌برد

براساس گزارش رویترز، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: «تخریب الشفا به معنای «دریدن قلب» از سیستم بهداشتی است. این مکانی بود که مردم برای نوع مراقبتی که یک سیستم بهداشتی واقعا خوب ارائه می‌دهد، که ما در همه جوامع خود انتظار داریم در صورت نیاز داشته باشیم، به آنجا مراجعه می‌کردند.

رژیم صهیونیستی در حالی پس از حدود دو هفته به محاصره بیمارستان «الشفا» خاتمه داده که در زمان محاصره، فجایع غیر قابل جبرانی بر جای گذاشته است.

پس از خروج ارتش رژیم صهیونیستی از این بیمارستان، پیکر صدها شهید در این بیمارستان و اطراف آن کشف شد.

ارتش این رژیم در چند ماه گذشته هم با متهم کردن حماس به استفاده از بیمارستان الشفا به عنوان مقر فرماندهی خود، چندین بار به بیمارستان حمله کرد. ادعایی که نه تنها حماس آن‌ها را رد کرد، بلکه صهیونیست‌ها هم هیچ نشانه‌ای از مقر بودن این بیمارستان پیدا نکردند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به‌ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha