• سه‌شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403011406175
  • خبرنگار : 71496

مصر حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران در غزه را محکوم کرد

مصر حمله رژیم صهیونیستی به امدادگران در غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادرسان یک موسسه خیریه آمریکایی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای به شدت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که موجب کشته شدن هفت تن از نیروهای امدادرسان موسسه آمریکایی آشپزخانه مرکزی جهانی «World Central Kitchen» شد، محکوم کرده و بر مخالفت قاطع خود با تداوم حملات رژیم صهیونیستی علیه نهادهای فعال در حوزه امور بشردوستانه که نقشی محوری و اصلی در مبارزه با شرایط فاجعه‌بار انسانی نوار غزه ایفا می‌کنند، بدون اینکه مورد محاکمه قرار بگیرد و یا مسوولیت نقض‌های آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین بین‌المللی انسانی را بر عهده بگیرد، تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر در ادامه بیانیه خود بار دیگر بر لزوم درخواست از رژیم صهیونیستی برای عمل به قطعنامه‌های شورای امنیت در ارتباط با تضمین انتقال ایمن و مداوم کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد که تداوم نقض‌های عامدانه تمامی قوانین و منشورهای بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی و بی‌توجهی آن به ارزش‌های انسانی که وجدان جهانی درباره آنها اتفاق نظر دارد، به بحرانی‌تر شدن شرایط فاجعه‌بار انسانی در نوار غزه منجر خواهد شد به شکلی که لکه ننگی برای پیشانی جامعه بین‌الملل خواهد بود که اکنون در اتخاذ موضعگیری جدی و موثری در برابر این تجاوزها و نقض‌ها ناتوان است.

مصر در ادامه بیانیه خود انجام تحقیقی فوری و جدی را که به محاکمه مسوولان این نقض‌های برنامه‌ریزی‌شده و عامدانه حقوق بشر فلسطینی‌ها منجر شود و نیز اجرای کامل تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش‌بس فوری، تضمین انتقال ایمن و مداوم کمک‌های بشردوستانه و نیز حمایت از تمامی فعالان حوزه امدادرسانی انسانی را که در چند ماه گذشته برای کاهش شدت بحران انسانی برای ساکنان نوار غزه تلاش کردند، خواستار شد.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، امروز اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند. این سازمان از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس در غزه در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در عملیات‌های امدادرسانی به‌ویژه در توزیع وعده‌های غذایی میان ساکنان غزه که در معرض خطر قحطی قرار دارند، به شکل فعالی مشارکت داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha