• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403021913837
  • خبرنگار : 71516

اعلام آخرین آمار قربانیان جنگ غزه

اعلام آخرین آمار قربانیان جنگ غزه

وزارت بهداشت غزه امروز- چهارشنبه-آمار جدید قربانیان جنگ غزه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت کشتار در غزه شد که ۵۵ شهید و ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت.

طبق گزارش معا، این وزارتخانه افزود: آمار قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۸۴۴ شهید و ۷۸ هزار و ۴۰۴ مجروح رسید.

طبق بیانیه این وزارتخانه، تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و کارکنان دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: در سایه حمله بیرحمانه و بمباران شدید نوار غزه به ویژه استان رفح شاهد افزایش تعداد شهدا و مجروحان هستیم. برای دومین روز متوالی گذرگاه زمینی رفح به خاطر سیطره رژیم اشغالگر بر آن بسته است و هزاران بیمار و مجروح نمی‌توانند برای معالجه به خارج از غزه بروند.

این وزارتخانه تاکید کرد: برای دومین روز متوالی رژیم اشغالگر مانع ورود کامیون‌های دارو و لوازم پزشکی و امدادرسانی به بیمارستان‌های وزارت بهداشت می‌شود. تهدیدات اسرائیل برای تخلیه و بمباران شدید منجر به تعطیلی برخی بیمارستان‌ها شده است و مکانی برای معالجه مجروحان وجود ندارد. ما از کشورهایی که تعهد داده‌اند و درخواست لیست بیماران و مجروحان را کرده‌اند، می‌خواهیم فورا برای سفر آن‌ها اقدام کنند.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح با وجود هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای آن آغاز کرد و سه‌شنبه اعلام کرد کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح‌الدین را بسته است.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه در حالی رخ داد که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha